I endurospåren...

Det blev till att fira alla hjärtans i endurospåret. Honsa körde sin sista tävling för nu, och eftersom det inte va så långt att åka så passade vi på att titta när de körde.

Tuggar ben i crossvimletVid crossbanan

Svante fick ligga och tugga på ett ben det mesta av tiden. Hade tänkt att det skulle bli ett bra tillfälle för passivitetsträning för honom. Men det va lite för mycke crossar och människor, så jag ville inte att det skulle bli en negativ erfarenhet så han blev rädd för ljudet istället. Så när vi hittat en bra plats att sitta på, och kollat när Honsa startade, så fick han ett köttben och vi kunde fika ifred. Varm choklad med vispad grädde och kanelbullar. Riktigt gott när man är ute i kylan. 

 På crossPå banan

Det blev en hel del gående fram och tillbaka till bilen som stod en bit bort, eftersom att jag inte vågade lämna hunden utanför toaletten och jag behöver ju kissa typ jämt. Folk går bara fram till hunden utan att fråga. Barn är bättre där, de frågar nästan alltid om de får hälsa, medan vuxna människor lockar och sticker ner handen utan att fatta att det de gör kan vara helt galet. Jag vill inte att Svante ska hälsa på några folk, och det betyder ju att folk inte får hälsa på Svante. Tror inte att någon hade uppskattat om jag lät honom gå fram till alla och vara helt sprallig, som han skulle bli då..
I alla fall så blev Sebbe rätt trött i benen och det blev endel tjat på honom. Och när vi kom hem så va inte mina ben som de skulle alls. Nu känns det att man är i sjätte månaden!!!
Fötterna kändes helt svullna, och det va riktigt svårt att ta sig upp och ner för trappan hemma.



Melodifestivalkväll

Efter att ha ätit en riktigt god men sen middag, så dukade vi upp med ost, kex och vindruvor framför tvn. Vi hade blivit tvungna att sätta på inspelning på melodifestivalen, för vi började nog att äta först vid åtta. Så det blev ingen röstning den här deltävlingen. Vilket inte gjorde så mycket, för de låtarna som jag ville och tippade skulle gå vidare, gjorde det ändå.

Jag tippade vidare Måns, Heat och Lili & Susi som btw lät typ precis som de lät när de va stora och man lyssnade på dem när man va liten.

Måns låt va rätt bra. Den va en sån som fastnade och jag tror att den blir bättre ju mer man lyssnar på den. Tror faktiskt att han har stor chans att vinna med den låten i finalen.
Lili & Susi trodde jag skulle vara riktigt kassa, men de överaskade positivt även om det inte va det bästa jag hört direkt.
Heat hade en låt som lät som miljoner andra rocklåtar. Men den va helt ok och skulle jag höra den på radion så skulle jag tänka; "Åh vilken låt är det här..."
Han (vad han nu heter) och bandet hade en bra låt tycker ja. Men de skulle vara någon med mer äkta energi som sjöng, typ Håkan Hellström eller Jimmy Jansson typ.

En riktigt mysig kväll, och Sebbe somnade nere i soffan efter två låter ungefär..



Mina myspojkar

 Mina favvokillar myser i fotöljen

Sebbe och Honsa ligger i fåtöljen och diskuterar flygplan =)




Cravings...

Har inte så mycket graviditetssug nu faktiskt. Men har jag ätit slarvigt så kommer ett ordentligt sötsug. Vilket iofs alla kan få när de är hungriga. Men det blir lite starkare nu under graviditeten.
I början va jag sugen på citron, precis som när jag väntade Sebbe, och kunde dricka direkt ut en sån där flaska med pressad citron. Vilket inte va alls bra för magen.
Sen va det en period jag ville ha polkagrisglass. Det är ju gott fortfarande men suget släppta en hel del när vi väl hade det i frysen.

Gräddbakelser och allt med grädde kan  jag bli riktigt sugen på och det va också samma sak när jag väntade Sebbe. Men det värsta suget nu är nog cola... När det kommer så känns det som att jag ska tuppa av om jag inte får någe cola. Nu förstår jag lite hur det känns att vara colaberoende, för det går ju inte att byta ut och ta något annat istället...




Härlig söndag

Idag har vi tagit det riktigt lugnt. Skönt med sånna söndagar. 
Efter att ha kommit upp rätt sent, ätit frukost länge och tagit god tid på oss att göra oss i ordning. Så tog vi bilen till Honsas jobb där vi skulle tvätta några postbilar, Honsas första jobb för nya firman. Och passade på att tvätta min bil också när vi ändå höll på.
Sen lämnade vi Sebbe hos mamma och tog en härlig prommis med Svante lös längs endurobanan. Riktigt härligt att komma ut en stund på dan, och det är så kul att se när Svante trivs så bra med att springa lös. Han har mognat ordentligt de senaste veckorna.
Lite jobbigt blir det att gå i skogen när man hela tiden måste vara jätte försiktigt för hur man går. Snubblar jag till lite med ena foten eller slår i eller halkar till litegrann, så gör det helt galet ont i bäckenet. Men det är klart värt det för att få komma ut en stund.
Sen åkte vi och fikade hos min förkylda mamma. Och glodde på lite barnfilm.

Lagom mycke göra för att känna att men gjort nåt på dan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0