Inte så kaxig idag inte...

Usch, nu mår ja skit... Igår låg jag i soffan typ hela förmddan medan Sebbe va på dagis. Runt lunch ungefär så kände jag mig riktigt pigg och det nästan kröp i kroppen för att jag hade legat still för länge. Så jag sorterade lite tvätt och förberädde middan innan jag skjutsade Sebastian till gympan. Trodde att jag skulle slippa den här sjukan då, men sen när jag kom hem så vände det igen... Jag mådde så jäkla illa att jag knappt fick i mig någon mat alls. Som tur va så hade vi ätit en ordentlig mellis ganska sent eftersom gympan inte börjar förän halv 6, så det va inte middag innan 7...
Sen mådde jag lite illa hela kvällen, och idag så vet jag inte hur jag ska få i mig någonting alls =(

I måndags kväll var jag iväg till Upplands Väsby och hämtade hundmat. Vi hoppade över att hämta förra månaden och ändå var det massa mat kvar i frysen, konstigt. Vi köper väl kanske endel annan mat till honom oxå så det inte går åt lika mycket som det är räknat för. Men när jag kom hem så fick Svante ett stort köttben att gnaga på, mumsigt.

Vi ger hunden bara rå mat, så kallad BARF-diet, och har turen att våran kennelägare köper hem sån mat till alla som vill ha en gång i månaden så vi kan köpa det av henne för samma pris. Hon vill se till att "hennes" hundar får bra mat och vi hade nog inte varit lika possitiva till den här dieten om vi va tvungna att köpa massa kött och sånt från affären, det hade blivit SÅ mycke mer jobb med det då. Vissa gånger så köper vi en hel kyckling och styckar den åt hunden, det är mat för nästan en hel helg, och fisk försöker vi ju köpa en hel del oxå. Riktigt skönt att ha en hund som äter allt, då kan vi lägga ut några strömmingar på trappen och han mumsar i sig de hela och på en gång.

Nu ska jag ta och göra ett stort glas med te och försöka få i mig en macka och lägga mig framför tvn. Det är ju så jäkla tråkigt att bara ligga, men det är väl det man måste göra för att bli helt frisk nån gång... Idag hade vi kunnat åkt till lekrymden med Elina och tyrorna, eller till åland med Kattis och co, eller lämnat Sebbe på dagis och åkt till Norrtälje, besiktigat bilen, klippt mig och solat... Men så ska man väl inte tänka, jag kan ju göra det när jag mår bättre. Men det gör det knappast roligare idag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0