Melodifestivalskväll

Igår måste de ha samlat bottenskrapet för deltävling nummer tre. Helt otroligt värdelös musik och ett stort skämt att inte nummer sju gick vidare. Nu känns det riktigt bra att den internationella juryn finns så att den kanske har en chans att ta sig vidare iaf. EMDs låt blev iofs bättre när man hört den ett par gånger. Som med all deras musik så måste den växa lite innan jag kan upskatta den. Alla andra bidrag va helt värdelösa.
Ok, BWO är ju alltid BWO. De är proffsiga och hade en låt som lät lite typiskt som deras låtar. Men utan den kraften som de brukar ha, och inte tillräckligt bra ballad.

Nu när man börjat smälta det nya röstningssättet så känns det inte lika krångligt och dåligt längre. Det är ju faktiskt precis som förra året, att man får rösta två gånger för att vara med och bestämma vilka fyra som ska vidare. Sen struntar jag i att rösta i duellerna, för vart de sen går vidare tycker jag kvittar. Det kan snarare vara en fördel att hamna i andra chansen så att låten har en extra chans att sätta sig.

Vi va hemma hos Honsas kompis Pove och kollade på melodifestivalen igår. Riktigt trevligt, hans barn va oxå hemma.
Det är så mycka lättare att ha med Svante hem till andra nu. Han är ju inte liten söt valp längre, så folk e inte så sugna på att busa med honom, som vi inte velat att någon ska göra. Och han kan efter att ha gått runt och nosat lite, lägga sig vid våra fötter och somna. Det även om det fanns en främmande katt i huset. Han e en sån underbar hund!!



Söndag

Det känns jätteskönt att Honsa inte tävlar nu på helgerna. De helger han tävlade fick vi på fredan gå och lägga oss tidigt för att han skulle upp tidigt. Sen va han borta till fram på eftermiddan, och trött när han kom hem.
Det blev i stort sätt bara söndagmornarna vi kunde ta det lugnt och mysa. Och va det dessutom Sebbes helg hos pappan, så fick jag åka iväg till stan och hämta honom på em så det känndes som att hela dagen gick åt till det.

Nu är en sån söndag som jag ska ta mig in till stockholm... Det tar emot att sätta sig i bilen, dels för att jag vet att jag får gräsligt ont i ryggen och dels för att det är så jäkla tråkigt att köra bil själv.
Mamma tycker att jag, pga min rygg, kan begära lite mer från Chippe. Typ att han kan åka till Norrtälje och lämna honom. Men jag har ju ont i ryggen för att jag e gravid, så det känns som att det inte direkt är hans ansvar. 
Än så länge så fungerar det ju även om det gör ont efteråt, så jag får väl lösa det när, eller innan, det blir allt för jobbigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0