Nyklippta och fina =)

Efter att i stort sätt bara legat de senaste dagarna så ville ja komma ut lite. Och eftersom Sebastian skulle till sin pappa idag så tänkte jag att vi kunde åka till Norrtälje och möta honom där. Jag fick nästan allt gjort som jag skulle göra. Det skulle dröja lite innan Chippe kom så då gick vi till frisören så länge. Och eftersom Sebastian va med dit så fick han oxå klippas.

Nyklippt snygging

Jättefin blev han i sin nya frisyr. Han satt och berättade för frisören att han ville att det skulle bli extra snyggt, för han ville vara det när han skulle hem till sin pappa. Det är roligt att han är så utseendeintresserad som han är. Inte så att det blir jobbigt och bråkigt när man ska välja kläder åt honom, men han vill att det ska passa ihop, och ibland springer han in på toaletten för att fixa till håret med lite vatten.

Jag klippte mig oxå.

Nyklippt

Ganska mycket kortare blev det och jag är nöjd. Fick en impuls i morse av att jag bara ville klippa av allt hår, men eftersom jag är rätt feg av mig och för att jag har så lockigt hår så vagade jag inte klippa det allt för kort. Nu blev det ju ungefär 1½ dm kortare, så jag tycker att jag va rätt modig iaf. Jag köpte en hårtonong oxå i en färg som är mörkare än den jag brukar ha för det såg rätt konstigt ut sist jag tonade med min vanliga färg. Min syster hade nämligen färgat mitt hår i höstas, så när det växte ut och jag tonade håret igen så syntes fortfarande utväxtkanten av färgningen... Men då får man väl prova med något nytt då.
Nu låter det som att jag aldrig vågar prova nya saker... Och lite så är det kanske när det gäller just håret. Jag vet inte varför, men det har blivit så de senaste åren att jag använt samma hårtoning och inte vågat klippa för mycket utan bara topparna och ganska uppklippt har jag sagt. Till skillnad från förut när jag bytte hårfärg typ jämt och hade alla möjliga frisyrer. Så det va väl dags för lite förändring!

När Chippe kom så hjälpte han mig att köpa hönsfoder och snäckskal åt mammas hönsor. Det va för tungt för mig att bära på nu när jag har så ont i bäckenet, så det va skönt att jag kunde tigga lite hjälp av honom. Men han kan verkligen inte beté sig normalt när han är med mig. Så jäkla stressad hela tiden och vet aldrig vad han ska säga så han typ bara skämtar i varje mening sådär som han gör. Förutom när vi pratar om Sebastian, och det känns ju riktigt skönt iaf. Då kan han lyssna och ge konkreta svar.

Äntligen fick jag tag på ormmat oxå när jag va i Norrtälje. På djuraffären har de aldrig något inne, varken fryst eller levande. Och på den privata fodershoppen finns det sällan någon hemma. När vi skulle till ljungdalen efter jul så fick jag köpa frysta kycklingar åt ormen. Såna som jag en vecka tidigare hade suttit och storgråtit när de dödat på ett program av Jamie Oliver. Men är det mitt djur som ska äta så gäller ju inga såna lagar... Nu fick jag iaf tag på levande ormföda hos den privata shoppen, så nu är Willy mätt och nöjd.

jagar mat =)

Här har han fångat en mus och nästa mus ser man där bakom som väntar på att bli föda. Det va lite jobbigt första gången man skulle slänga in en sån där söt liten vit mus åt honom, men nu är det inga konstigheter med det. Vi vet tyvärr inte om vi ska göra oss av med honom däremot. Hans terrarium tar ganska stor plats och står just nu i det rummet vi snart ska göra om till barnrum. Han är ju snart 14 år så det känns ju lite dumt att lämna iväg honom. Samtidigt har vi ingenstanns att ställa terrariet, förutom nere i källaren. Men det känns oxå rätt dumt eftersom då blir han ju alldelles ensam där nere. Fast det kanske inte han bryr sig om... Jag inbillar mig ju att han tycker att det är rätt mysigt när man pratar lite med honom och när det händer lite utanför glaset. I och för sig så ska ju Honsa ha kontor där nere så helt ensam kommer han ju inte att vara. 

Kommentarer
Postat av: mama

Fina ni vart! puss , ses i morrn / Mama

2009-02-06 @ 23:49:58
Postat av: Annelie Keyser

Hej vännen!! såg att du var gravid va kul =) Hoppas allt är bra med dig! Vilken fin blogg du har!



Kram

2009-02-07 @ 06:25:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0