träningstips från alla håll..

Igår hann jag med dubbla träningspass. Va i Norrtälje på dan så då passade jag på att hoppa in på seniorpasset. Kändes lite lagom nu faktiskt, även om man ville ta i mycke mer än man kunde göra där. Inga hopp, vilket va bra i alla fall.
I måndags på gympan fick jag tips av ledaren-Mia om hur man kunde göra vissa liggapåmage övningar stående istället. Igår på kvällsgympan tyckte ledare-Ulrika att det är bättre att göra de övningarna på ett annat sätt på alla fyra, och visade vissa övningar som man skulle undvika vid ont i bäckenet.
Dessutom kom en annan tjej fram och tipsade om att man inte skulle göra raka situps för det va inte bra. Medan jag fick raka situps i mitt träningsprogram från sjukgymnasten.

AHHH tips från alla håll och alla är helt olika, om inte helt tvärt emot varann..
Jag bestämde mig då för att köra på som jag gör. Undvika det som gör ont och inte känns bra, och fortsätta med resten så länge det känns ok. 

Känns riktigt viktigt att hålla igång träningen nu, hur ont det än gör, för att inte gå upp för mycket och för att inte rygg och bäcken ska göra mer ont än det redan gör.



Försäkringskassan...

Nu har jag ringt och pratat med två olika handledare på FK..
Usch! De hade skickat ut ett brev som skrämde upp mig ordentligt angående min nuvarande sjukskrivning, där det stod att det kommer ta ca 30 dagar innan du får beslut om du får sjukpenning och räkna med att det kan bli avslag.
Men när jag pratade med dem om vad det betydde och vad som händer så var det ett brev som de skickar ut automatiskt till alla som ansökt om sjukpenning. Och därför inte så mycket att bry sig om.

Sen pratade jag med nästa telefonist om min föräldrapenning, som jag inte vill ska räknas på den här tiden nu när jag går sjukskriven. Det blev ju så jäkla krångligt allting eftersom Per gick bort och jag blev sjukskriven och sen att det blev ett glapp i början på året då jag inte gjorde så mycket och inte fick nån sjukpenning.
Nu sa han att om jag kommer att gå tillbaka och jobba (även om jag är sjukskriven på halvtid) innan förlossningen så kan det påverka hur mycket jag får i föräldrapenning.
Fan också!!! Även om jag jobbar halvtid så tjänar jag ju inte alls lika mycket som jag gjorde förra året, då jag jobbade väldigt väldigt mycke.

Nu har jag ju ett schema hos en brukare där det inte är så tugnt att jobba att jag skulle nog klara av det, men resvägen är det som har fått mig att tveka på om jag ska fortsätta vara heltidssjukskriven eller inte. Nu blev ju valet inte lättare direkt...
Jag vill jobba, men vet inte om jag klarar resvägen.
Och påverkar det dessutom min föräldrapenning så kommer det ju påverka min ekonomi i över ett år framöver, för några månaders halvtidsarbete...

Skräp!!!!



Misslyckad promenad

Idag kändes det ganska bra i bäcken och rygg. Så när jag och Sebbe var klara med alla morgonbestyr, vilket va ganska sent eftersom jag tog sovmorgon till halv tio, så tänkte vi gå en härlig promenad med hunden.
Vi hann inte mer än ner till korsningen här nere så drog Svante till i kopplet på ett halt ställe och jag halkade till med ena foten. Aj,aj,aj!! Det gjorde så jäkla ont i bäckenet så det gick inte att gå längre.
Så jäkla tråkigt. Det som va så skönt ute...
Men vi gick en kortkort vända och sen fick jag hem och vila en stund. Efter det så åkte vi och handlade lite och sen ville Sebbe vara kvar ute, så då fick han lite mellis på trappen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0