Fettisdag

Ahhh kissnödig typ hela tiden nu!
Känns som att man knappt hinner komma ut ifrån toaletten innan man behöver springa dit igen...
Och värre kommer det väl att bli.


Semlor

Efter att ha varit i pulkabacken halva dagen, och ätit korv med bröd till sen lunch, så skulle vi ju förståss baka lite semlor.
Riktigt gott!!!

En sockerbagare

Här har vi bagaren

Mums!!!Nam nam nam

Mamma kom över och fikade på vägen hem. Och Honsa fick oxå semla, med soyagrädde.

Fettisdagsglad!!

En stund innan hade han grädde i stort sätt överallt =)

Nu ska jag kolla vidare på fotbollen.
Rolig match idag
Inter - United

Sportlovstisdag

Idag har vi varit i backen vid skolan nästan hela dagen.
Det va uppehåll med barnens gympa den här veckan, så jag och Kattis tänkte att vi skulle hitta på något annat istället.
Riktigt härligt att det är riktig vinter nu, massa snö och någon minusgrad.
Kan det bli bättre?

Klara va inte direkt sugen på att åka någon pulka, men grabbarna roade sig.

Samsas om en snowracer Nöjde sig bra med att stå bredvid och titta på.

Vi va otroligt korkade som inte tog med hjälmar till barnen. Det går helt galet fort i den där backen. Som tur är så har grabbarna fortfarande vissa spärrar, så de vågade ju inte släppa helt på bromsen.
Men jag kan tänka mig att de spärrarna snart är borta.

Vill inte vara med på bildFull fart framåt

FjantSebbe ville inte vara med på kort. Och eftersom jag höll i Svante så blev det inte så många bra kort.

Fikapaus i backen

Men jag lämnade över kameran till Kattis när vi fikade.
Varm choklad, kaffe, bullar och plommon.




Igår   =)

Åkte med IOGT-NTO till åland igår. Det va mysigt.
Vi hade ätit frukost nästan precis innan vi åkte hemifrån, och skulle äta smörgåsbord på en gång när vi kom på båten. Jag har nog aldrig ätit så lite på ett smörgåsbord någon gång. Sebbe nöjde sig med lite kallskuret och efterrätt. Gott va det även om man blev så mätt att man knappt kunde resa sig från stolen sen.

I stort sett hela familjen Sundberg va med, med fem barn. Så Sebbe hade lekkamrater på resan. Efter maten så satte vi oss i lekrummet och diskuterade allt möjligt medan barnen roade sig.
Skönt att åka på en gruppresa så man slipper gå av båten.

I en gul helikopter

I Alfons helikopter i lekrummet.

På vägen tillbaka spelade vi bingo med alla andra pensionärer.
Det va riktigt roligt.

Fikade hos pappa på vägen hem sen och fick skynda mig till gympan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0