Chippes helg

Igår åkte Sebbe till Chippe. De mornarna kan han inte koncentrera sig på något annat... Från att han vaknar så är det bara det han har i tankarna och det är knappt att han går med på att äta något, för det ska han ju göra hos pappa. Jag tycker att det är jätteroligt att han verkligen ser fram emot att åka dit. Men jag kan inte låta honom inte göra någonting i flera timmar, bara för att han vill vänta på pappa.

Det skulle dröja några timmar innan han kom, så jag övertalade Sebbe att vi skulle åka och leka med Kasper en stund. Lite motvilligt följde han med. Men när vi kom dit så hann de bara leka en liten stund, äta lunch och ta en snabb fika innan vi va tvugna att åka hem igen. Men det va ändå mycket bättre än att vänta hemma.

Riktigt härligt väder va det igår oxå, så när Chippe hade hämtat Sebbe, och Fredde hämtat min bil för att låna den in till stockholm, så åkte jag hem till mamma. Vi passade på att ta en långpromenad med Svante nere längs med kanalen. Eftersom det va is på vattnet så vågade vi inte ha honom lös så mycke, men lite fick han springa av sig.
Skönt, för på morgonen hade jag nästan lite dåligt samvete för att han inte fick komma ut på någon promenad. Han fick nöja sig med att gå ut på tomten innan vi åkte till Kattis.
Men efter att vi hade kommit in från våran promenad, så fick jag åka och byta bil med Honsa. Och då fick Svante följa med honom ut i skogen. Så han fick två långpromenader på rad. Så inte behövde jag ha dåligt samvete, och gissa om han va trött när vi kom hem...



Dammigt och bråkigt

Det är det hemma hos oss just nu. För äntligen så är murarn här och håller på med skortstenen uppe i köket. Vi ska sätta in en vedspis där och resten av köksrenoveringen har fått uppskutas tills det är klart med vedspisen.
Samtidigt så har vi ju inget att skylla på längre, så då är det ju bara att sätta igång med resten.

Vi är ju mästare på att börja fixa lite på typ alla ställen i huset på en gång. Men vi ska koncentrera oss på köket och barnrummet, nu när kontoret är färdigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0