Kall och lite grå, men härlig dag!!

Inga mer skidor för i år

Igår avbokade jag dagsturen till Kungsberget som jag och Sebbe skulle åka på nästa vecka. Så jäkla tråkigt, men jag tror att det hade blivit mer jobbigt än roligt. Så ont som jag har i bäckenet nu så vågar jag inte ställa mig på ett par skidor. Och Sebastian har blivit för duktig för att nöka sig med barnbacken hela dagen, men han e fortfarande för ovan för att skicka upp i knappliften helt själv.
Dessutom så lär ju jag ha ordentligt ont i ryggen redan efter bussresan upp. Vilket inte låter som en direkt lovande start på dagen...



Skridskor på en damm =)

Igår packade vi väskan med varm oboy, sittunderlag, bullar och kakor och gav oss iväg till skridskobanan. Känns som att vi har koncentrerat oss på hundaktiviteter när vi har gått ut om dagarna de senaste veckorna så jag tyckte att det va dags att rasta barnet lite oxå.

Vi åkte upp till vikingalunden, men de hade nog spolat den banan på dagen, så det gick inte att åka där. Det stod heller ingenstanns när det skulle vara ok att göra det. Så eftersom min kära mor är hemma sjuk så tog vi med oss vårt fika och åkte dit istället. Där sopade vi av isen på hennes damm, så hade vi gjort oss en egen skridskobana istället.

Fin, lagom stor skridskobana =)Passiv en bit bort

Det blev en riktigt fin bana, lagom stor för Sebastian. Och Svante fick vara fastbunden en bit bort idag oxå.

På rumpanKall om baken

En del ramla omkull och sitta på rumpan blev det. Men han har blivit otroligt mycke duktigare sen förra året. De har åkt skridskor nästan varje dag på dagis, då det varit tillräckligt kallt, så det är väl där han har fått öva sig.

upp och ståLättare med en

Han ställde sig upp alldeles själv när han hade ramlat. Mamma hittade två plasåror som fick agera bandyklubba och med stöd av en sån så blev det ännu lättare att ta sig upp.

Framtida bandyproffset

Och så kunde man ju spela med åran oxå =)

Och lite konsterOch ännu mer

Lite konster i Sebastianstil fick vi oxå se förståss. Tror att det är en av framtidens stora sporter; kamsport på is.

Frusen men påklädd

Rätt så kallt blev det, men vi va ordentligt påklädda.
Och hade oboy att värma oss med efter halvtid i bandymatchen. 



Gympa

Det är SÅ skönt att jag fått in lite rutin på gympan nu igen. Måndag är det basgympa, tisdag gympar Sebbe i Hallsta så då tänkte jag och Kattis gymma samtidigt. Torsdag är det basgympa igen och de lördagsmornar som vi inte har något annat för oss och Sebbe e hemma så är det familjegympa.

Idag gjorde det ordentligt ont i bäckenet, så man kunde inte ta i så mycke. Men det känns ändå som att man får röra på sig en del för ganska svettig blev jag. Och styrkan kan jag ju vara med och ta i ordentligt på.
Känns lite jobbigt, just att känna sig så stor och klumpig. Men det är bara jag som är löjlig.



Ommöblering

När jag va inne och facebookade frampå kvällen så sa lillebror Fredde att han bara va hemma och hade tråkigt. Jag bad han komma över och agera bärhjälp så bjöd vi på kvällsfika. Det va inte så mycket som skulle bäras, men jag kan ju inte hjälpa till och Honsa kan inte bära själv.

Nu är Willys terrarium nere i Kontoret i källaren, och datorn står nere under trappan.
Vilket betyder att det som va vårat datarum och ska bli vårat barnrum till bebisen, nu är nästa helt tömt.

Skönt att börja fixa där inne, tre månader kan gå rätt fort. Dessutom så orkar ju jag vara med lite mer nu innan jag blivit allt för stor, även om jag kanske inte är till allt för stor hjälp.. 

Kommentarer
Postat av: mama

Gullungen, han riktigt skiner, vad kul han har!

Vad duktiga ni är!

Puss och Kram

Mama

2009-02-17 @ 18:13:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0