Onsdag

Vi kom iväg i tid till dagis idag. Det är nog första gången på VÄLDIGT länge... Alla morgonrutiner flöt bara på, och det kan ju lite dels bero på att Sebastian inte åt frukost i 40 minuter utan va klar på under en halvtimme. Skönt med sånna dagar.

När jag lämnat honom tog jag och Svante en promenad. Vi gick över ängarna här nere och när vi kommit över halva och han fått springa lite så tänkte jag träna lite lydnad. Det gick inte alls någe bra. Svante tröttnade på en gång och hoppade upp och bet i armen istället för att göra det han skulle. Värst va det vid platsliggning för då ville han inte alls fatta vad han skulle göra och fick springryck hela tiden. Vi blev så jäkla osams att resten av promenaden fick han gå vid min sida i kort koppel, utan att äns lukta på något... Vet ju att det va en riktigt dålig förutsättning för att träna lydnad. Hade varit bättre om vi hade gått en härlig runda först, så han hade fått springa av sig och sen träna på hemvägen. Taskigt av mig att begära att han ska koncentrera sig när han har huvet fullt av springmonster.. Men det får bli så nästa gång. Dessutom började det snöa också precis när vi börjat träna, så det förbättrade ju inte situationen direkt.

I måndags va vi hemma hos Kattis på dagen och grillade lite korv och lekte med barnen.

Kolla om Sebbe har markkontakt =)Det va ganska halt ute.

Deras gård va som en isbana efter att det hade varit töväder och regn hela helgen och så hade det frusit på över natten. Men inga större skador trots helgalna skatebordtricks över isvallarna.

Bus =)Roligt ute i kylan

Busungar!!

Jag passade på att träna lite passivitetsträning med Svante oxå.

Tycker inte att det är så roligt med PassivitetsträningSatt inte lika duktigt hela tiden

Han satt fakiskt ganska duktigt det mesta av tiden, gnällde och skällde nån gång ibland och trasslade in sig i kopplet. Men till slut =)

Tillslut så låg han, en stund i alla fall... 
Han låg ner i omgångar och kunde koppla av en stund i taget.

Men bara det är ju framsteg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0