09-07-27

Morgonen började med att vi hade ställt klockan på 7, men kom inte upp förrän tjugo över 8. Honsa hade tydligen försökt väcka mig några gånger då, utan att få någon respons alls. Jag måste ha sovit riktigt djupt, för inatt hände något som inte hänt förut. Charlie sov i vaggan bredvid sängen i vårat rum. Och när hon vaknade och gnydde så väckte hon Honsa, men inte mig. Han fick putta på mig för att jag skulle reagera. Annars brukar han inte märka av alls när hon vaknar på nätterna.

I alla fall så kom vi iväg vid 10-tiden och åkte först till Uppsala för att köpa reservdelar till husvagnen. Det va en plastgrejj på markisen som gick sönder när det blåste på campingen.
Sen åkte vi till Gysinge byggnadsvård. Där säljer de reservdelar till gamla hus, men vi va mest där för att titta. Tydligen sveriges mest myggtäta område, men just den här dagen va det i alla fall inte allt för mycket mygg. Men det har varit debatt om ifall de fick bomba området med bekämpningsmedel eller inte (vilket de nu har fått göra). Men på vägen in i bys så hade de satt upp en skylt.

"Kör sakta, naturvårdsverket värnar om myggen"

Hihihi, det va lite roligt.

Sen när vi va klara där så ville vi ta en omväg hem. Så vi körde på lite kringelikrok-vägar när vi plötsligt fick syn på de här husen.

Då va vi ju tvugna att svänga av och kika. Det va Skaparbyn där de håller kurser i olika sorters skapande. Och vi fick en guidning runt gården av en lagom flummig gubbe som verkade brinna för det han sysslade med. Grundpedagogiken i byn va att barn ska lära sig att skapa på egen hand, utan att någon lägger sig i vad de sysslar med. Och det skulle verkligen Sebbe behöva, som har rätt kasst självförtroende när det gäller vad han klarar av på egen hand. Han frågar alltid om det är rätt och om det är fint. Kanske ska kolla upp priserna för ett sånt läger inför nästa sommar.

Sen bar det av hemmåt, med inte allt för långa avstickare. Och hemma lagde vi en riktigt smarrig omelett med lök, potatis, kantareller, gräslök, persilja och dill. Riktigt riktigt gott!

Och på tal om gott så måste jag dela med mig av receptet på pajen som vi åt igår. Det är ju inte mitt recept, utan Per Mobergs.
 
Recept länk

Men jag böt ut vinbären mot blåbär, och den va SÅ god!

Mycket länkar det blev i det här inlägget då,
men ni klickar väl på de ni finner intressanta =)

Kommentarer
Postat av: Carro

Hej gumman!

Nu har vi skaffat en ny bil äntligen :)

När bjussas det på fika ;) ?

2009-07-27 @ 22:36:54
URL: http://saganomcaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0