Härliga väder!!

Ja det är så himla härligt nu att det är sommar.
I lördags hade vi grillfest här hemma och det va riktigt trevligt. Vi va ungefär 13-14 stycken som va här och käkade. Plus att mina bröder kom med ett gäng kompisar en stund på kvällen också. Och något som är riktigt skönt är att det är första festen som jag inte har hållit på att fixa en massa innan och haft massa höga förväntningar på. För det har verkligen varit ett problem för mig förut. Det är ju trevligt att nån gång varje sommar ha en större bjudning hemma och så. Och när det har varit dags för det så har jag skrivit listor, planerat en massa och velat bjuda på allt. Men nu planerade vi ingenting, hade ingen koll alls på hur många som skulle komma, det va knytis och vi började med att spendera halva dagen ute på loppisar och käka lunch, helt spontant, ute på Knapp-Karlsson. Och alla förväntningar man haft inför alla andra fester har bara skapat besvikelse om det varit folk som avböjt att komma.

Nu hade vi riktigt trevligt. Alla åt det de hade med och vi bjöd på sallad och nubbe. Några blev rätt så kanon och de sista gav sig hemmåt vid 4 på morgonen, efter några timmars pokerspel. Och då är det riktigt skönt att ha bebis och 5-åring hemma. För när Sebbe vaknade så kom han insmygande och frågade om han fick titta på tv. Och Charlie vaknade och somnade om när hon hade ätit tills hon märker att vi är vakna, då vaknar hon också till lite mer.

Så vi kom upp ur sängen klockan 12 en så solig dag som igår, men det gjorde ingenting alls. För när vi kommit upp så åt vi lunch och så kom Chippe och hämtade Sebbe. Och sen packade vi en ordentlig fikakorg och gav oss iväg till badstranden hos Honsas mormor. Det va första gången som jag badade i år, jag har varit i till hälften tidigare, men det va 21°C i vattnet och riktigt skönt. Svante va med och hade kul, tills han blev för vild och fick sitta i husvagnen. Och Charlie låg och sov i vagnen under ett träd.

Och så ska jag så klart lägga in lite bilder nu när jag äntligen fått in dem på datorn.

Första skratt-bilden
Skrattar

Med storebror
Jag och min storebrorsa =)

sov-sötis







Kommentarer
Postat av: Sandra

Vilken liten sötnos =)

2009-06-29 @ 21:33:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0