Snabbt Norrtäljebesök

Allt såg bra ut hos barnmorskan. Magen va tillräckligt stor (no shit), hjärtat lät som det skulle och huvudet låg nästan helt fixerat nu. Gick att rucka på litegrann, men hon trodde inte att det va någon risk att bebis skulle vända sig i magen nu. På måndag skulle de ringa och beställa tid för igångsättning om inget hänt då. 

Jag var ju där innan halv 9, så det fanns inget öppet i våran morgontrötta stad när jag va färdig med besöket. Fick till och med stå och vänta utanför dörrarna vid apoteket innan de öppnade. Då kom en man fram och gav mig "lite läsning" om missbruk av läkemedel. Ja, vad har man att förvänta sin när man står och stampar vid apoteket innan öppningsdags. Skulle köpa berocca, handkräm och så köpte jag ricinolja. Har fått tips om att det kan sätta igång förlossningen. Mamma fick igång två förlossningar på det sättet bland annat. Men jag vet inte om jag vågar prova... Jag tänker vänta till lite senare i eftermiddag med att ta beslutet om ifall jag ska göra ett försök eller inte. Oljan har ju lixom laxerande effekt, och jag som är så rädd för att det ska komma ut någe sånt under förlossningen. Sorry bebis, men mamma bajsade på dig när du föddes. Och jag vet ju att det är ganska vanligt att sånt förekommer så det borde väl inte vara så pinsamt. Men jag tycker ändå att de är det.

Nu börjar det ju dra ut en hel del på tiden däremot. Jag hade ju inte alls planerat för att fortfarande vara gravid nu. På onsdag är det informationsmöte i skolan, på torsdag ska vi röntga hunden och på fredag kommer syster ner. Dessutom börjar det fotbollsskola och är sista veckan på dagis nästa vecka. Allt detta va ju planerat med tanken att bebis redan skulle kommit ut då. Det mesta går ju att lösa, men jag vet inte hur vi ska göra på torsdag med veterinär och att hämta Sebbe. Och det är ju tråkigt att den inte har kommit innan systern kommer ner. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0