Vardag

Jag kommer inte ihåg riktigt hur lång tid det tog innan det blev vardag efter att jag fått Sebbe. Jag menar när man kan planera dagen och veta hur lång tid det tar att göra sig i ordning med en bebis hemma och sånt. Just nu känns det ju som att man har noll koll på allt sånt. Och har vi en tid att passa så känner man sig säkrast i att ha flera timmar extra på sig, speciellt om inte Honsa skulle vara hemma. Så efter att den här veckan är över, så kommer väl eldprovet. Jag blir då, på vardagarna, själv med två barn. Och eftersom min son är så pass långsam så får vi väl se om vi kommer iväg någonstanns alls de första veckorna...



I helgen har vi haft riktigt trevligt. Lagom mycket besök de flesta dagar, vi har inte riktigt börjat bjuda hem så mycket vänner än. Men familjemedlemmarna har kommit i omgångar, och bara en dag kändes det som att det blev lite mycket. Men då blev vi själva på kvällen och kunde ta det lugnt istället.



Jag gav upp efter några dagar att ha Charlie sovandes i vaggan inne i vårt rum. Hon kan få börja sova där ibland, men annars får hon sova i vår säng. Då kan man amma henne liggandes på sidan och hon somnar tryggt, utan att behöva bli flyttad på. Så jag har fått sova riktigt ordentligt på nätterna än så länge. Hon somnar vid 12 ungefär och sover ca 6 timmar. Sen äter hon, och kanske behöver bytas blöja, och sen kan hon sova 3 timmar till. Så jag har nog fått ännu en bebis som är lika snäll som Sebbe var som liten. Jag hoppas att det håller i sig.



Nu ska jag göra mig i ordning och kanske äta lite, innan det är avslutningsmöte på dagis. Sebbe går sista dagen imorgon. Sen ska vi hem och äta lite mellis, innan det är dags att åka in mot stan. Vi ska åka och hämta lite grejjer som vi fått av en släkting som håller på att flytta. Bebiskläder och spjälsängar. Vi har ju både säng och vagga redan, men det är alltid bra med en extra. En av sängarna ska få stå hemma hos mamma.

Jag återkommer nästa tillfälle jag hittar att sätta mig framför datorn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0