Ännu mera snö, och halt som fan!!!

Aj,aj,aj nu gör det helt galet ont i bäckenet.

Fick som tur va fram det mesta av bilen igår kväll. För idag hade det kommit ännu mer snö, och det fortsätter bara att falla. Så jag fick iväg barnet till dagis imorse iaf.

Sen när jag kom hem så hade jag tänkt gå med hunden och skotta undan lite på framsidan. Men jag hann inte mer än utanför bilen innan jag halkade första gången.
 
Att bara halka till med foten känns som att man kör in en kniv i bäckenet, och nu halkade jag ordentligt. Efter mycket möda så tog jag mig upp på fötter och gick in och vilade lite och bytte till skor med broddar.

Svante och jag gick den lilla korta svängen runt kvarteret, som i vanliga fall tar ca 5-10 min, men som idag tog dryga 20.

Jag vet inte hur många gånger jag halkade på den tiden, trots broddar, och var helt tårögd när vi kom hem.
 
Men envis som jag är så skottade jag av lite på framsidan och grävde fram postlådan. Så nu blir det att lägga sig på soffan fram till lunch, för jag kan knappt röra mig.



Mika flyttade fram inflyttningsfesten till nästa helg istället, så nu behöver vi inte välja på lördag. Utan kan kolla på finalen utan att missa festen. Skönt!!

Vi får se om vi kollar ensamma, eller med sällskap.
Det är ju lite kinkigt vad man ska ha för sällskap när man kollar på melodifestivalen.
Det måste vara bra ljud på tvn, och man vill kolla med andra som faktiskt oxå är intresserade.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ajajaj, Se till att ta på broddarna direkt hädanefter och vänta inte tills du gjort illa dig, och så ger du tusan i att skotta fram nån postlåda...det går väl att kliva i snön...visst.puss

2009-03-11 @ 20:09:34
Postat av: Carro

Usch gumman! Dessa bäckensmärtor kan nog ta kol på vem som helst! Man känner sig mer eller mindre invalid.. ;)

2009-03-13 @ 07:29:08
URL: http://saganomcaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0