Djurvakt och bäckensmärtor

Mamma är på kurs tills imorgon, så då fick jag åka över och agera djurvakt. Tror ni inte att hunden jagar upp hennes stackars katt i ett träd, det första han gör. Vilket lädde till att jag gjorde illa bäckenet rätt ordentligt.

För er som inte haft bäckensmärtor kan jag försöka beskriva smärtan.
Eller iaf min smärta.
Bak i bäckenet gör det ont när man har belastat det, som vid gång eller lyft. Sen är det som att man går omkring med något som är riktigt ömtåligt. Framsidan på bäckenet, som skär ordentligt vid vissa rörelser. T ex halka, snubbla, flytta något med en fot eller vad som helst där du använder ena foten/benet mer än den andra. Och smärtan, både fram och bak, kan stanna kvar i timmar eller dagar efteråt.

Katten kom som tur är in när vi hade gått in. Så jag låste kattluckan och gick ut och tog hand om mammas pullor och ankor. Mysigt med sånna djur, men man blir väldigt låst om man har de själv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0