Inge simma idag...

Idag skulle jag åkt och simmat i Hallsta, men då e såklart Sebbe förkyld. Inte så att han är hängig, men snorig och hostig så han ville vara hemma från dagis. Och det får han väl då.
Jag får simma på måndag istället.

Jag tog mig lite sovmorgon imorse då. Sebbe gick upp och lekte på sitt rum, så jag kunde sova till kl 9. Men sen va han så hungrig, så han tvingade upp mig.

Mamma kom över efter jobbet och åt våfflor med oss. Mumsigt!
Men man orkade inte så många när man åt det som efterrätt direkt.
Vi hade ätit fiskpinnar och potatismos till middag, mindre än en timme innan. Så jag fick tvinga i mig den andra våfflan med grädde och jorgubbssylt. Tur att mamma va med, som inte hade ätit nån middag, annars hade det blivit mycket smet över.

Jag har nog aldrig gjort våffelsmet själv nån gång förut. Det finns ju på paket som bara är att blanda med vatten. Men det är mycket man får lära sig göra från grunden när man lever ihop med en mjölkallergiker. Tur att det börjar finnas så mycket olika substitut för alla möjliga grejjer. Mjölkfri mjölk, vispgrädde, matgrädde, yoghurt, smör, creme fraise och mycke mer. Annars hade det blivit så mycket svårare att laga mat. Tyvärr så är ju allt sånt dyrare än de vanliga mejerivarorna, cremefraisen kostar typ 35 spänn. Och samma sak är det med de vegetariska varorna. Så även om vi fått ner våra matkostnader litegrann sedan vi började skriva matlista och storhandla varje vecka, så kommer vi ju inte komma under 5000 per månad. Och då är ju inte Honsas lunch inräknad. Men det är ju som det är, så det är väl bara att gilla läget. 



Igår kväll gjorde ryggen och bäckenet helt otroligt ont. Soffan va så obekväm att tårarna nästan sprutade. Usch va jobbigt det va. Så det fick bli en citodon när jag väl tagit mig upp för trappan och in i sängen. Då fick jag sova hela natten, även om det va svårt att somna. Med våfflor som stod än upp i halsen, så man nästan fick inta sittläge, och ett bäcken som gjorde ont som fan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0