Isande kallt ute

Sebbe är på dagis och jag har varit ute en snabbis med Svante.
Helt galet kallt va det ute, blåser som faan!! Sådär kallt så man fryser nästan ända in i benen ett bra tag efter att man kommit in.


 

Igår fick jag ont i örat igen. Jag brukar bara ha ont på natten, och bara i det örat som är vänt ner mot kudden. Men igår när vi satt i soffan så kom det nån stötvis skärande smärta. Men som tur va så gick det över ganska snabbt mellan stötarna. Dessutom hade jag ont när jag gick och la mig, i det örat som va vänt från kudden. Jag borde kanske gå till läkaren snart med mina öron, men jag har ingen som helst lust att besöka läkarstationen här i Elmsta...

Honsa målade fönster, garderob och dörrkarmar i bebisrummet igår. Det är nu i stort sätt bara tapeter och golv kvar innan vi kan inreda.
Åh va roligt, det längtar jag efter.



Jag ska upp och sortera en överfull ikeakasse med ren tvätt nu. Det är ju bland det värsta som finns nästan. Dessutom så är det typ tre eller fyra maskiners tvätt i den där jäkla påsen. Jag vet inte varför det är så jobbigt just att sortera tvätt. Att tvätta är ju inte så ansträngande, och att hänga upp tvätten går ju ganska smärtfritt. Men sen kan den där rena tvätten ligga i en sån där ikeakasse nästan hur länge som helst innan det hamnar i garderoberna.



Det är samma fenomen när man ska packa upp en resväska. Att packa är ju hur enkelt, och ofta roligt, som helst. Men sen när precis samma mängd kläder ska ut ur väskan, så tar det verkligen emot att ta tag i.
Jag och Honsa är tyvärr precis lika dåliga på att packa upp. Så när vi varit i fjällen tex så kan väskorna stå i flera veckor i hallen, även om de står så att man nästan snubblar på dem.

Kommentarer
Postat av: Carro

Haha låter som mig! Tycker som du allt det innan bortvikningen är rätt smärtfritt. Man drar på det att vika bort in i det sista! :)

2009-03-24 @ 13:49:00
URL: http://saganomcaroline.blogg.se/
Postat av: Jossan

Ja visst är det konstigt!!!

2009-03-25 @ 10:14:39
URL: http://josefinloof.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0