snö,snö,snö

Igår kväll kollade vi ut genom fönstret, Honsa och jag, och tyckte att det va så onödigt att det snöar nu varje kväll. När det ändå blir varmt och töar bort morgonen efter...

Min insnöade bil

I dag ser min bil ut såhär...
Kolla in plogdrivan bakom... Jag kommer ingenstanns med den bilen idag.

Insnöade utemöbler

Jag tvekade en stund innan jag gick någon prommis med Svante.
Men det va rätt skönt när vi väl kom ut, och han blev som en liten valp i snön.

Insnöad lykta

Bäckenet och ryggen känns rätt bra just idag. Tror att det beror mycke på att jag gjort som läkaren sagt och slutat gympa och inte gått några långpromenader.

Så, läs inte nu mamma, jag passade på att skotta lite när vi kom hem igen.
Inte mycke alls, det våga jag inte, men en liten gång till grinden. Och så skottade jag fram brevlådan. Det va så pass lätt snö så det gick bra, men bilen får stå där den står.
Jag tar Honsas bil när jag ska skjutsa Sebbe till gympan sen.

Svante blev glad då oxå, för då fick han vara ute en liten stund extra och leka i snön. Han fick tag på Sebbes gamla trasiga vattenkanna, som han kastade runt med. Och så fick han såklart ett riktigt gladryck och sprang så snön skvätte.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kan du gissa hur man får en mamma att läsa extra noga??? Ja, just de.... puss ditt skrot!

2009-03-10 @ 19:49:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0