Spruckna planer

När jag va hos MVC i torsdags så fick jag ett badkort så jag kunde gå och simma gratis i Norrtälje och Hallstavik 15 gånger. Shit va bra tänkte jag, nu kan jag få träna lite med något som inte belastar bäckenet. Perfekt att lämna Sebbe på dagis, åka in och bada, basta och ta det lugnt. Härligt!!

Men så kollade jag nu öppettiderna på badhusen...
Och där sprack ju hela den planen.

Måndagar från kl 12 i Norrtälje och torsdagar från kl 12 i Hallsta va de enda möjligheterna som fanns. Annars så va det vuxensim fram till kl 9 eller allmänt bad från kl 14. Sebbe går på dagis 8.30-13.30 de dagar han går, och det är varannan vecka mån-ons och varannan tis-tors.

Jag har alltså möjlighet att simma själv en dag i veckan. Och får då stressa efteråt för att hinna åka och hämta Sebbe. Och lunch måste jag få i mig innan jag simmar. Dessutom blir jag tvungen att åka hem emellan efter att jag lämnat Sebbe, om jag inte ska gå i Norrtälje i tre timmar, vilket brukar bli dyrt.

Annars får jag lov att ta med Sebbe efter dagis. Men där försvann ju både möjligheten att simma, för han är helt galen och orädd i närheten av vatten. Och det blir ju inte lika lugnt efteråt när han är med direkt.

Fan va värdelöst!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0