Den gångna helgen

Söndag

Igår åkte jag hem till pappan medan Honsa va ute och åkte cross (vilket jag lovar va blötare än blötast). Jessica, pappas fosterbarn, fyllde år så vi blev bjudna på fika med tårta, Mums!

Sen ville Sebbe prova köra cross

På cross =)

Det va en liten baragasainteväxla-cross så han provade köra själv först och pappa sprang bakom. För att snabbt konstatera (det jag sagt hela tiden) att han kanske ska vänta tills efter sommaren när han lärt sig cykla utan stödhjul. Det va lite jobbigt att springa bakom för morfar, så Jim satte sig bakom och gasade runt lite med Sebbe istället.

Det är jätteroligt att intresset finns, så när han lärt sig cykla och övat lite mer på att gasa med fyrhjulingen hos pappa, så ska han få en cross.

Pappa hjälpte mig med min rygg och nacke. Han försökte knäcka rätt bäckenet, och det känns lite bättre i bak, men det ville inte riktigt släppa. Och bäckenvärken i fram går inte att göra något åt. Men nacken va värst! Jag har haft huvudvärk den senaste veckan och ont i öronen på nätterna, och det sitter troligtvis i nacken. Så pappa knäckte, tryckte och masserade, men ville inte bråka mer utan jag skulle komma tillbaka om några dar om det inte släppt.
Kännde inget i öronen i natt, men huvudvärken är kvar och nacken gör fortfarande rätt ont, så jag får väl åka dit igen om några dagar. Tror dock att jag är lite förkyld också så det påverkar nog en del.

Mamma hade tänt i grillen, så vi åkte över dit och grillade lite korv. Och jag tog en kort prommis med Svante.
Han tycker iaf att det är kul nu när det töar, då fick han chansen att nästan simma i vissa diken. Det är så roligt att kolla på honom när han kör ner hela huvet i vattnet och blåser ut. Som synd var så hade jag kameran hemma...

Jag var helt färdig efter behandlinen hos pappa, nästan yrslig när vi kom hem. Så resten av kvällen blev väldigt lugn.





Lördag

Vi hade planerat att åka in och besöka vildmarksmässan i lördags. Men Honsas bror var där och sa att det inte var så mycket att se, om man inte va intresserad av flugfiske eller kajaker. Dessutom så va det jättemycke folk så det hade nog blivit mest jobbigt.

Istället åkte Sebbe till mamma, så vi kunde ta tag i att börja i barnrummet. Vi har inte bestämt vad vi ska ha för tapeter där inne, så vi åkte till järnaffären för å kolla om vi fick några idéer. Vi kom dit strax innan stängning, så vi hann inte kolla så mycket, men jag tror vi har lite koll på hur vi vill ha det.

Vi hann rensa ur och riva tapeter, och Honsa hann spackla sen.
Riktigt skönt att ha kommit igång med rummet. 

En härlig promenad på endurobanan tog vi oss oxå tid till. Det va så himla blöt snö överallt, så det va jättetugnt att gå. Vi fick hålla oss på vägarna där uppe, som va plogade och lättframkomliga. Det blev inte så långt, men Svante fick springa, och när vi va tillbaka vid bilen så gjorde det riktigt ont i bäckenet efter den jobbiga snön. Tur att vi inte åkte på mässa kände jag då, jag hade nog fått låna en rullstol där isf. Och skönt att fått komma ut på en prommis iaf under helgen, trots det blöta vädret.

På kvällen kom mamma över med Sebbe och åt tacos och kollade på melodifestivalsfinalen.



Melodifestival



Jag röstade på Carolina, Måns och Sofia.

Tycker att det va jätteroligt att Carolina fick så bra placering, eftersom alla, utom Honsa, skrattade åt den låten när de först hörde den. Snälla,snälla, snälla sluta... Men jag, med många andra, tyckte att låten växte när man hört den några gånger, och nu är den rätt bra.
Och hon är ju bara SÅ cool!!!

Synd på Måns. Tyckte han va värd att kämpa om toppplaceringarna. Jag gillar inte riktigt att man fortfarande kan ringa och rösta när juryn har lämnat sina röster. Det gör, tror jag, att de som röstar på tex Måns som såg att han låg först och ledde stort, inte ringer så mycket mer då. Medan folk som röstar på tex EMD, som inte fick så mycket av juryn, ringer några ggr extra.

Jag gillar inte riktigt den låten som vann.
Showen va bra, den kan gå ganska bra i Moskva och det va väl kul med något lite annorlunda. Men låten tycker jag inte va bra.

Tycker för övrigt att det va många bra låtar med i år. De enda jag inte ville skulle vinna va; Emilia (med sin taniga röst), Agnes (med en dålig låt), hon som va 16 vad han nu hette (med bra röst men dålig låt) eller hon som vann (bara för att låten inte föll mig i smaken, men det va den bästa av de sämsta).

Annars va resten av låtarna hyfsat bra, alla hade sitt som jag gilla. Alcazar va väl sådär, deras låt lät som alla andra deras låtar, men det va så kul att de såg ut som Jen-dockor alla tre.

Jen va typ en rock-barbie som jag lekte med som liten. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0