Vårkänslor = städdags

Ja idag är det riktigt vårigt och härligt ute.
Och då blir man sugen på att rensa upp ute.
Men eftersom jag inte kan kånka massa saker så fick jag städa lite inne istället.

Massa tvätt, dammsugit och torkat golven uppe och städat badrummet.
Tvättade även fönstren på toa och i sovrummet. Egentligen är det väl fönstren i köket som är i störst behov av att tvättas, men jag orkade inte tvätta allihopa. Och skulle man tvätta några av dem så skulle man verkligen se hur skitiga de andra är. Så jag tar det en annan dag.

Det har varit en rätt bra dag idag, med inte så mycke värk, men nu orkar jag inte städa mer. Jag ska hänga upp den sista tvätten, sen ska jag nog sätta mig i fåtöljen och läsa lite.

Har bakat två kladdkakor till mamma idag oxå.
Hon ska ha med de till jobbet på fredag.
Jag hade tänkt att baka en till oss oxå, men smöret tog slut, så det blev inget. Nu luktar det kladdkaka i hela huset, men vi får inte smaka. Sebbe blev inte så glad...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0