Gödseljakt

Efter kalaset igår hade vi tänkt att åka och inhandla lite växter.
Först åkte vi till Kröns, men de hade precis stängt. Då åkte vi till Söderbykarl, men det va oxå stängt. Så vi fick ge upp och åkte till ica för att kolla om de hade gödsel, så vi kunde göra i ordning jorden inför planteringarna. Det hade de såklart inte, så jag fick nöja mig med att köpa en fuccia som fick stå i en kruka på trappen. Och så ska vi väl åka iväg och handla både gödsel och plantor idag.

Men dagsplanen blev inte riktigt som vi tänkt...
Christine skulle komma upp, så skulle vi träffas så hundarna fick leka. Och jag trodde inte att hon skulle komma upp så tidigt, utan att vi skulle hinna handla innan. Men slöa som vi är på morgonen, så när jag kollade på mobilen hade hon hört av sig för länge sen. Det blev att göra om planen. Så jag och Sebbe tog med oss Svante upp och mötte dem vid endurobanan, och Honsa åkte ut och körde cross.

Hundarna hade riktigt skoj och sprang av sig ordentligt. Mullrade sådär som hanhundar gör och mopsade upp sig mot varann. Och ibland blev de två mot stackars Svante, så Christine kopplade sin gammelhund så de båda ungfjantarna kunde leka.

Nu är Svante helt slut, och ligger här under databordet.
Och vi ska vänta tills Honsa har kört klart,
så vi kan åka och shoppa sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0