Lek hela långa dagen

Det blev en heldag hemma hos Elina och Tyra. Barnen hade cirkusföreställning för oss och vi fick biljetter i form av maskrosblad, låtsas-popcorn i en hink och grönskande sockervadd på pinne.
De leker så bra tillsammans våra barn.

Ikväll är lillebror Fredde uppbokad som barn- och hundvakt ifall att något händer. Så skjutsar han Sebbe till dagis imorgon bitti, och sen ska Sebbe hem och sova över hos Tyra imorgon kväll. Eftersom de har inskolning på skolan igen på onsdag, tänkte vi att han kan sova där vare sig vi är hemma eller inte. Så kan jag följa med till skolan om jag kan och orkar.

På vägen hem blev det en tur förbi affären för att inhandla middag av något slag. Och som så ofta annars så kunde man hitta min pappa sittandes i fiket i förbutiken. Jag berättade att vi hade bokat Fredde som barnvakt och tur var ju det. För det fanns knappt en droppe bensin i Freddes bil, så pappa tankade den åt honom.

Till middag blev det hamburgare och pommes. Jag va riktigt sugen på att göra iordning middagen som picnic och åka ner till vattnet och äta. Men jag kände att det nog inte va det bästa för min rygg, så vi stod över.

Nu ska jag gå upp och natta ett barn som absolut inte vill gå och sova. Han har ju varit uppe mycket senare den senaste veckan, för han har inte behövt gå upp någon speciell tid. Men imorgon ska vi vara uppe med tuppen, så det är bara att kasta honom i säng och hoppas på att han somnar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0