Storstädning

Jag har haft massa förvärkar Carro, 
men slemproppen har inte gått.

Varje kväll när jag sätter mig tillrätta i soffan, så kommer det värkar. Ibland starkare och ibland lite regelbundna. Men så fort jag gör något så slutar de, vilket tyder på att de bara är förvärkar.

Idag blev det storstädat här hemma. Jag va helt genomsvettig efter att bara ha dammsugit halva övervåningen, det är ju inte det mest svalkande vädret ute. Men nu är både över- och undervåning damsugen och skurad. Jag fick för mig att tvätta väggarna i trappan också. Många har ju frågat om jag börjat boa in mig hemma än. Och mitt stående svar har då varit; "Skulle jag ha behov av det så skulle jag inte veta var jag skulle börja hemma hos oss". För vi renoverar ju lite överallt, och har därmed ganska ordentlig oordning. Men det här kanske va mitt boande. Städa på lite såna ställen som man annars bara passerar.

Det blev tre maskiner tvätt också. Så nu hänger tvätten ute på tork och jag hoppas att det hinner torka innan det skulle börja regna i eftermiddag.

Och jag va helt slut i ryggen, och genomsvettig, när det va dags för lunch. Så efter maten tog jag en dusch och sen la jag mig i sängen och läste och vilade en timme. Riktigt skönt att kunna göra det ostört såhär mitt på dagen ibland.

Nu ska jag städa lite på toaletten,
så får vi se om jag orkar och hinner ta tag i köket sen.

Det är väl bara att hålla igång antar jag. Om det inte sätter igång någonting så är det ju i alla fall skönt att ha det klart när man väl kommer hem från BB sen.


Kommentarer
Postat av: sofie

taack :D städning suger :/ om man verkligen inte har nåt att göra och sätter på musik på högsta volym så kan det funka

2009-05-26 @ 19:35:32
URL: http://sofielou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0