Charlie somnar med snuttekaninens

34acd1f7571d81ace71568811c4b2f2e.png

Charlie somnar med snuttekaninens sura öra i munnen:)

Jag är på väg in till stan för att hämta Sebbe från Chippe. Vi mår allihopa mycket bättre nu. Jag låg helt utslagen både torsdag och fredag. Honsa kom iväg till jobbet i fredags, så jag fick ha Charlie hemma själv när jag inte orkade annat än att ligga på soffan. Men vi måste ha världens underbaraste dotter, hon va helt otroligt snäll. Jag gjorde iordning en liten lekmatta mellan sofforna, och där satt hon den mesta av tiden. Lite gnäll för att visa att blöjan behövde bytas eller att hon ville äta eller sova en stund. Men då ja jag bara upp henne i soffan och gav henne nappen så somnade hon en stund. Annars satt hon nöjd och lekte för sig själv. Underbara unge!

Men igår va jag mycke piggare. Något babysim vågade vi oss inte iväg på, men det blev en tur till Hallsta i alla fall. Det va loppis på öppnis med massor av barnkläder och saker, så där gjorde jag en del fynd. Sen passade jag på att hälsa på Zandra, samt svänga förbi Helena och Helena för att byta lite kläder. De hade köpt me&i-kläder i Charlies storlek, så vi skulle byta mot de kläderna jag hade i min provkollektion.

Idag tog vi oss en ordentlig sov/mysmorgon med Charlie i våran säng. Hon är oftast på sitt bästa humör just på morgonen, så det vill man ta vara på. Sen har vi ätit brunch och varit ute på en lång, härlig söndagsprommis innan det va dags att åka in mot stan. Det har ju inte blivit några promenader för Svante nu när vi varit sjuka, så för honom va det verkligen välbehövligt att komma ut och sträcka på sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0