Måndag

Sebbis är ledig från skolan idag och jag tänkte att va ska ta oss ut och fixa lite på tomten i eftermiddag, när Charlie ska sova ib vagnen. Men planen att städa här nere nu på förmiddan sprack visst på grund av brist på ork och motivation. Jag vill verkligen få ordning här hemma nu så jag kan börja pynta, men jag kanske tar tag i det ikväll istället, för då ska det tydligen brytas upp golv här på övervåningen.

I helgen fick vi rensat på altanen och i glasverandan här ute. SÅ skönt att få det gjort, så nu är det bara lite blommor som ska flyttas och lite annat.

Vi va och firade Monica i lördags, men jag va nykter och körde. Kul va det i alla fall att komma ut och träffa lite folk. Så när de andra drog till Mobergs så åkte vi ner på gamla stans trädgård och tog ett glas (cola för mig) innan vi begav oss hemåt. Charlie va hemma hos mamma, så vi hämtade upp henne på vägen hem.

Hon trivs verkligen bäst i att sova i spjälsäng, det har både hennes faster och mormor fått erfara. Hon hade krånglat som tusan med sömnen för båda två, men annars brukar det sällan vara några problem alls. Madde hade fått gå och låna en säng av en granne när hon hade henne, och mamma sa att hon ska montera upp spjälsäng till nästa gång.

Att det kan vara så olika för två syskon. Sebbe kunde inte ligga i spjälsäng alls när han va liten. Han fick panik så fort man försökte lägga honom där.


Kommentarer
Postat av: mama

Men hon somnade till slut hos mig, även om hon låg och babblade rätt länge =)

2009-11-23 @ 13:15:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0