Östhammar och Uppsala på en och samma dag

Igår va det bara till att gå upp tidigt tidigt för att styra mot Östhammar. Zandra hämtade mig och Charlie vid halv 8, för vi skulle vara där senast 8.50. Men jag hade bara bytt blöja på Charlie, hon fick åka i pyamas, klätt på mig, satt en mössa över morgonruffset och brett en macka som jag kunde äta i bilen. Vi skulle ju i alla fall kliva direkt in i en dusch när vi kom dit.

Babysimmet gick riktigt bra. Charlie stortrivdes i det varma vattnet, men ville inte riktigt ligga på rygg. När vi kom upp ur vattnet så fick man nästan panik i det trånga omklädningsrummet. Det va två gupper med barn som allihopa skulle trängas på en smal gång med tre duschar. Så vi klädde på oss och duschade hemma istället. Det fungerar ju alla gånger då man ändå ska hem direkt. Men det ska man ju inte alla gånger, så då får man trängas.

Vi lämnade Charlie till mamma vid 14.30-tiden för att bege oss till Uppsala. Hade tänkt att köpa bilbarnstol idag när vi ändå va där. Men klantiga jag lämnade självklart plånboken i hallen hemma, så det blev inget av med det. Men vi bestämde oss för en som vi ska köpa i alla fall, så jag får åka in till Arninge nån dag den här veckan.

Det blir en britax Multi-tech 09

Röd såklart så den matchar våran bil.

Passade även på att kolla lite sittvagnar, även om hon kan ha den här vagnen ett tag till. Men då sa en kompis, som jobbar på babyland Uppsala, att vi kan köpa deras teutonia Timmy för de behöver inte den längre. Och eftersom det va just en sån vagn som vi stod och kollade på, så tackade vi inte nej till det.

Efter Babyland blev det en jättegod och mysig middag på en thairestaurang, och sen bio. Vi skulle egentligen sett ignorious basterds, men eftersom vi hade varit i Uppsala så tidigt så va vi klara med allt annat 2½ timme innan filmen började. Så då tog vi en tidigare bio och såg Zombiland istället. Det blev en positiv överraskning, för den va faktiskt rätt bra och riktigt rolig. 

Idag blir det inte så mycket gjort. Ska väl försöka ta mig hem till Elina för en födelsedagsfika. Sebbe är på kalas och ska hem till Chippe sen när det är slut. Sen är det ju söndag, så det är väl träna ikväll hoppas jag. Men Honsa är uppe och målar fönstrena i köket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0