09-09-12

Skulle ju gått på mamma-babygympa igår. Men när jag kom fram till ROS så hittade jag inte vart det va. Och när jag inte hittade dem så blev jag så osäker på om det va där eller inte. Så jag åkte upp till Roslagsskolan och kollade, men det va förståss inte där heller. Men då hade klockan redan hunnit bli kvart över, så det va ingen idé att leta vidare. Fram och tillbaka till Norrtälje, helt i onödan.

Fram på eftermiddan sen så kom Pirjo över och fikade. Och hon hann åka igen precis när Honsa kom hem. Han skulle iväg och spela poker på kvällen, så då passade jag och mamma på att kolla på tjejfilm och käka PIZZA. Mums!! Det är inte så ofta man gör det när man lever med en mjölkallergiker vill jag lova.

Idag kom Johanna och Anders över. Vi har varit ute i skogen och plockat svamp. Så nu är det nog lagom att lägga hunden på golvet och leta fästingar. Sebbe hade en liten en på bröstet, de verkar verkligen dras till honom. Och hör och häpna; Jojje passade Charlie medan vi va ute. Jojje min bror som inte klarar av bebisdräggel, som inte direkt tycker om att hålla i bebisar och som jag aldrig trodde skulle ställa upp som barnvakt när hon är så här lite. Han hade henne i alla fall tills hon började bli gnällig, men det va nog ett ganska bra tag. Sen fick morfar ta över.

Jag fick ihop en halv korg med höstisar i alla fall. Trodde att det skulle bli lite mer, men jag kunde ju inte vara ute för länge eftersom jag inte hade lämnat någon mat till Charlie. Men hade vi inte virrat oss runt så vi va lite halvvilse, så hade det nog blivit lite mer. Men vi hittade rätt till sist, och kom hem till pappa lagom till att barnet började bli otåligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0