Full fart här hemma om dagarna

Ja, att sitta ner och ta det lugnt är inte direkt det jag gör bäst. Försöker hitta på så mycket grejjer med lill-tjejen om dagarna som möjligt, träffa kompisarna, hitta tid att börja träna och sen har Sebbe massa aktiviteter på kvällarna.

Igår va vi ju på sånglek på förmiddan. Det va en väldigt liten grupp pga många sjukisar, men mysigt va det i alla fall. Jag fick skjuts med Zandra. Det går inte bussar som passar för de här tiderna, så det är skönt att kunna samåka.

Charlie fick sin första vaccination igår också. Hon va trött och ganska gnällig medan vi va hemma hos Elina och Rickard och fikade. Sen lämnade jag henne hemma hos Honsa när jag körde in Sebbe och Tyra till dansen. Och då hade hon tydligen varit otröstlig här hemma. Bara skrikit i nästan två timmar i sträck, stackars Honsa. Men nu vet vi hur hon reagerar på vaccin i alla fall.

Skönt va det för mig att inte ha med henne ändå. Jag satte mig på café kanelbullen och ringde massa samtal. Så nu har jag fyra klädpartyn bokade, och två som är lite osäkra. Jätteroligt!!!

Idag ska vi ha första träffen i våran föräldragrupp. Det är en liten grupp på bara fem mammor tror jag, men det är lite mysigt att det inte är så många. Jag ska ta en promenad och möta upp Zandra, som skulle vara hurtig nog att knalla hit ner. Så först ska jag fixa mig, och se till att inte Charlie somnar innan vi kommer iväg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0