Helgen och sånt

Ja, nu har jag äntligen lite tid att sätta mig vid en dator. Charlie ligger och vilar i vaggan (jag vet inte om hon sover, men nöjd är hon i alla fall) och Sebbe är ute och leker på tomten.

Ska dra lite om helgen som varit då. Vi har varit runt lite överallt, men mina tankar har varit på säljjobbet nästan hela tiden. I lördags ringde vi runt lite för vi va sugna på att komma iväg och fika hos någon. Micke och Helena svarade inte, så då åkte vi till Christer "Kalven" på en kopp kaffe. Men Charlie låg och sov i 2½ timme på förmiddan, så det tog lite tid innan vi kom iväg. Sen blev det fika hos Micke och Helena, när dom hade svarat sen. De har en liten Klara som bara är en månad gammal. Sen blev vi kvar där hela kvällen och grillade och drack lite vin. Och kollade på fotbollen förståss. VILKEN MATCH!!!! Oj va roligt det va att kolla på, Zlatan när han är på sitt esse.

Deras lilla Klara hade lite ont i magen om kvällarna. Så jag hjälpte Helena med lite bra grepp, som fungerar vid gasiga magar. Klara fick ligga på mage i mitt knä medan nästan hela kvällen. Och det verkade släppa när man höll henne i kolik-greppet (hängandes på armen) och studsade lite. Gud va skönt att ha fått två barn som inte har haft några problem alls med magont.

Igår, söndag, va vi hem till mamma och fikade lite, innan det va dags att åka och hämta Sebbe. Även om det bara tar tre timmar att åka fram och tillbaka för att hämta honom, så känns det som att hela dagen går åt till att göra det. Så de helgerna blir väldigt mycket kortare än de helger då Sebbe är hemma. Sen på kvällen hade jag ju telefonintervjun med coatchen på me&i, men det har jag redan berättat om.

Men igår när jag gick och la mig så va jag så himla uppspelt och kunde inte sluta tänka på allt runt jobbet. Så det kändes ungefär som att jag precis hann blunda en liten stund bara innan väckarklockan ringde och det va dags att kliva upp igen. Jag och Zandra åkte in med bussen till familjecenter. Man får passa på att åka buss de gånger som det passar. Det är ju gratis, så det är bara att utnyttja så mycket som möjligt. Men eftersom bussarna inte går så ofta, och så måste jag ju vara tillbaka tills Sebbe slutar skolan, så är det ju inte så ofta som det passar. Men nu på måndagarna så gör de det.

På familjecentret kom vi dit båda två med sovande barn, så vi passade på att fika ifred innan de vaknade. Sen hann vi med en sångsamling och att göra gipsavtryck av barnens händer och fötter, innan det va dags att gå till bussen igen. Trevligt även om det inte blev så lång stund.

Ikväll är det jympa för Sebbe i Hallstavik. Elina ska också gå med Tyra, Och Kattis Kasper ska vara med. Så raggade jag med Sebbes kompis Nellie också. Om man ändå ska åka iväg kan man ju lika gärna packa bilen full med ungar, så kan vi turas om att köra lite.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0