Skördetider?

Det är riktigt soligt och härligt idag och jag och Sebbe har varit ute och skördat i grönsakslandet.



Morötterna som inte ville bli större än tändstickor när det va dags att ta upp dem i höstas. Nu va de lite större i alla fall.

Man får sån lust att börja fixa i trädgården nu när snön är borta, och jag har så mycket planer. Jag känner mig själv och vet att det inte kommer att vattnas sen, men det är ett senare problem så det struntar vi i nu. Roligt att fixa är det ju, även om det inte ger så mycket sen.

Jag och Charlie började dagen med en promenad. Eller, rättare sagt så tog vi en prommis efter att mamman fått vila någon timme i fåtöljen i köket. Men det va riktigt härligt, och Svante skulle i och bada nere vid kanalen såklart. Han är en flat, ja... Sen gick vi ut igen efter att Sebbe kommit hem från skolan.



Avslutar med lite bilder från ljungdalen =)


Lång resa upp, så barnen fick underhållas på lite olika sätt.


Vi fastnade bakom en renhjord, vilket gjorde restiden ännu längre.


Liftkort ;)


Lite åk-bilder


Solig eftermiddag vid stugan


Sebbis

Kameran kom fram först på söndagen när de andra åkt hem.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Kanske kan ta en fika imorn om det passar:)

2010-04-14 @ 16:36:29
Postat av: Kim

Jäklar vad mkt renar! :p

2010-04-14 @ 20:04:57
URL: http://kimlundin.blogg.se/
Postat av: mama

Härliga bilder från ljungeldalen och så fiiina morötter! Var de goda också?

2010-04-14 @ 21:48:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0