Sjukstuga

Jag och Petra har planerat att åka till badet imorgon eftermiddag med barnena. Men nu är hennes minsting snorig, mina är snoriga och hostiga, och Honsa ligger hemma med hög feber. Så vi får nog se imorgon ur det blir med det. Annars har jag en hel del att göra här hemma, så det gör inte så mycket om vi skjuter fram det en vecka. Då kanske alla är lite friskare oxå om vi har tur.

Idag blev det ingen promenad upp för att hämta Sebbe på fotbollen. Jag ville inte lämna Honsa med vaken bebis, så det blev lite för tajt om tid för att gå. Men vi fick tillbaka våran bil idag, så nu är man inte lika låst längre. Och vi åt så himla god mat idag. Laxfiléer med ris och citron-dillsås.

Hemligheten med att lyckas med att steka lax, är att ta svag värme och att ta bort från pannan när de inte är riktigt genomstekta. De fortsätter att lagas av värmen från stekytan, och då blir de riktigt saftiga och goda. Krydda med bara citronpeppar och örtsalt, mums!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0