skrik, skrik och skrik

Usch va det är jobbigt att höra sin lilla älskling skrika. Jag tänkte låta Charlie sova inne, och somna själv så att det kanske underlättar för när hon ska somna om på nätterna. Men hon bara skriker och det gör så ont i en då.

Nu sover hon däremot. Jag gav upp när det lät som en duns i golvet mitt i allt skrikande. Hon hade inte kommit ur sängen, men när jag tog henne i famnen så hade hon en sån där hickande gråt jättelänge. Sån gråt som alla barn vet att det gör så ont i en förälder att höra. Då satt jag kvar och tröstade henne tills hon somnade istället.

Inatt va det hemskt!! Hon vaknade innan 23, och somnade om ganska lätt. Men varje gång jag försökte stänga hennes dörr så vaknade hon och började gallskrika. Jag vågar inte låta dörren stå öppen på natten på grund av katterna, men det fungerar inte som det är nu. Ikväll är det en klädträff i Norrtälje, och jag vet inte hur jag ska orka. Vi får antingen ställa in en spjälsäng i vårat rum igen, eller lägga in en madrass i hennes. För inatt fick jag ge upp till slut och ta in henne till våran säng.

Vi orkade oss ändå iväg till kyrkans öppna i Hallsta idag. Det va riktigt mysigt, där har vi inte varit sen innan jul.

Och igår kväll tog jag och Sebbe med oss skridskorna och åkte upp till lunden en sväng. Jättehärligt även om vi inte hann åka så länge. Men man får passa på, för snart kan den härliga vintern vara över.


Kommentarer
Postat av: Cizzi

Testa att sätt ett kompostgaller för dörren så kommer katterna inte in och dörren kan vara öppen. Så har vi och det funkar kanon!



Kul att ses igår! Vi får göra det igen, på tisdag är jag i Örebro. Men tisdagen veckan efter så kommer jag igen :)

2010-02-10 @ 14:39:06
URL: http://cizzib.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0