städ och sånt

Idag är jag lite mer laddad för att städa än va jag va förra fredan. Men Charlie har bestämt sig för att hon är rädd för dammsugaren, så vi får väl se hur det går sen när hon sovit en stund. Nu på morgonen har vi i alla fall hunnit sortera en del tvätt och satt igång en maskin med disk.

Igår förmiddag va vi på kyrkans öppna här i Elmsta. Vi kunde inte ta oss iväg så mycket längre eftersom våran bil är på verkstan. Och usch det blev mycket dyrare än vad det va tänkt, och de kommer även att ha kvar bilen över helgen... Vi fick nedslag på ena bromsskivan på besiktningen, men nu fick de även byta båda bromsoken i bak också.

Efter öppna så gick jag och Petra ut på en promenad med hundar och vagnar. Meningen va ju att jag skulle gymma efter lunch, men det blir lite svårt utan bil. Promenerar jag ner så kan jag ju inte ta med vagnen in. Jag ska ha haft sånna där däckskydd nån gång, men de hittas inte. Vi hade tänkt att gå upp till sandviken, men gamla vägen va inte plogad. Så det fick bli ett varv runt Hammarby istället. Det va skönt att komma ut en sväng i det fina vädret, och Svante fick busa ordentligt med lilla Calle.

Charlie har sovit de sista två nätterna utan att ha vaknat. Men istället tyckte hon då att det va morgon klockan 04.30 igår och 05.20 idag. Vi får hoppas att det fortsätter vara senare och senare, så att hon snart går tillbaka till sin vanliga dygnsrytm.

Lite härliga bilder på mina härliga barn.
(tagna av mamma när hon va barnvakt)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0