Paketkrångel

Igår struntade jag och Sebbe i barnteven för att istället trotsa den isande blåsten och åka upp till skridskobanan. Det va jättekul att ställa sig på ett par skridskor igen (första gången i vinter) och dessutom jättemysigt att göra något bara Sebbe och jag tillsammans. En timme va vi där och åkte. Och det kändes i både rumpa och höfter efteråt, så lite träning är det allt.

Idag har vi varit på babyöppet i Hallsta. Charlie är lite kinkig idag, tror hon håller på att bli sjuk den lille stackarn, men det gick bra medan vi va där i alla fall. Hon vaknade med en chock imorse av att morsan skriker, som en tok, på henne när hon bet mig i tutten. Så det är väl klart att det blir lite tjurigt efter en sån morgon. Nu sover hon som en stock i vagnen, och Sebbe sluter inte förrän 14.15 idag. Tänk om hon kan sova lika länge som hon gjorde igår, när man inte ville att hon skulle sova någe länge. Då får jag en hel massa egentid såhär mitt på dan.

Den egentiden väljer jag att sätta mig framför datorn såklart. Nu har jag faktiskt till och med tömt kameran, inte en dag för tidigt.

Och vet ni vilken otur jag haft med mitt jäkla paket som jag går och väntar på... Igår när jag kommer till ica så säger Lollo i förbutiken; "Ja men där e ju du, det skulle komma ett paket till dig. Men det va några paket som saknades, så vi får hoppas att det inte va ditt." Men självklart va det mitt!! Det stod med på listan att det skulle komma, men det fattades. Så jag åker hem och försöker få tag i schenker och kollar mitt andra paket, och ser att det står att även det är feldistruberat. Båda paketen borta, hur mycket otur får man ha? Och när jag väl  får tag i schenker (efter en hel del kö och omkopplingar) så säger de att jag ska ringa privpak, för det är de som har hand om det. Men när jag ringer dit så har de stängt 5 minuter innan...

Idag fick jag tag i PrivPak i alla fall. Jag kollade mina paket och såg att det hade skickats iväg i samma, vilket ju va skönt att veta. Så det är inte två paket som är på vift, utan bara ett. Och det hade inte kommit iväg på grund av vädret tydligen. Men det skulle komma ut med nästa leverans, så jag skulle troligtvis ha det innan helgen. Men några garantier kunde de ju inte lämna såklart. Jaja, nu är det bara att hålla tummarna för att det kommer imorgon, som de sa...

Lite bilder då eftersom jag tömt kameran =)

Sebbis spelar schack på nyår

Söt-Charlie i meandi-overallen

Pajtas-tjeja

meandi igen =)
sötnos!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0