Babyöppet

Vi va iväg till babyöppet på familjecentret i Norrtälje idag. Elina och lilla Malte va med, och Therese kom oxå med lilla Meija. Även andra Tessan med lilla Minna tittade dit en liten stund. Det va jättemysigt och lugnt och skönt. Bara en tjej som va på dagen lika gammal som Charlie, men alla andra va yngre. Så det va bara mitt lilla bus som for runt lite. Men nte så mycke, för hon är i en ganska mammig period nu. Det var som jag trodde, tredje tanden är på väg att spricka upp, så det är väl därför hon är lite kinkig.

Skottade bort snön här ute när jag hade kommit hem och fått Charlie att somna om i vagnen. Och Svante är ett sånt jäkla bus när jag håller på där ute. Han kutade runt i löplinan och kastade med istappar som jag hade tagit ner. Tror att han skulle behöva komma ut och springa av sig riktigt ordentligt, det har inte blivit någe sånt den här veckan. Men jag kan nog kanske ta en sån sväng imorgon eftermiddag, när Sebbe åkt till sin pappa.

Nu ska jag upp och förbereda middan. Vi får ju äta så tidigt nu när Charlie oxå ska vara med och äta. För om inte hon får mat i tid, då förvandlas hon till ett litet monster.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0