Long time no see

Ja det har varit långhelg här för oss med massa helgdagar för Honsa, och Sebbe har haft lov. Men idag fick vi bryskt kastas in i vardan igen. Och tror ni att jag hade två barn som hade svårt att somna i tid igårkväll... Charlie va trött vid 19-tiden så vi tänkte att vi lägger henne för kvällen då, så får det bära eller brista. Jo tjena... Hon sov i en och en halv timme ungefär så va hon KLARvaken sen... Sebbe gick och la sig vid 19.30, men somnade inte förrän vid 22 ungefär. Så mina barn är ganska så trötta ikväll.

Sist jag skrev handlade det om nyår så jag ska väl berätta vad det blev för meny i alla fall.


Välkomstdrink
Asti martini med frysta hallon

förrätt
Toast med skagen och rom

Varmrätt
Fisk i foliepaket med kokt potatis till
(alla fick plocka ihop varsit eget paket med fisk, grönsaker, kryddor, vitt vin och grädde det va riktigt lyckat och kan varmt rekomenderas)

efterrätt
äpplen i ugn med vaniljvisp

Först fick alla drink och så fick de plocka ihop sina foliepaket. Sen fick fisken vara i ugnen medan vi åt förrätt. Och sen fick efterrätten vara i ugnen medan vi åt varmrätten, det blev riktigt lyckat.



Annars har vi spenderat de flesta lovdagar antingen i backen eller på badhuset. Mamma har varit ledig också, så henne har vi umgåts lite med. Och i helgen fick Elina och Rickard sin lilla son så vi har varit och gosat med den. Grattis grattis på er!!

På förmiddan idag så gick jag, med hund och Charlie, på fika hemma hos Petra. De har en liten jackrusselvalp på bara några månader, så den har Svante busat med. Nu ska jag hämta upp Sebbe från skolan och så ska vi åka och fika hos Zandra.

Som sagt så är det vardag här hemma igen. Honsa jobbar, Sebbe är i skolan och jag åkerr runt och fikar =)

Underbart att vara mammaledig!!!

♥ Jag och min kärlek ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0