Mamma-Dotter 1-0

Ett blöjbyte som inte blev en svettig brottningsmatch är avklarat.
Jag tog tipset av vår barnmorska, att lägga henne på golvet och byta. Och det fungerade riktigt bra faktiskt.

Det är en riktig liten vilde vi har fått vill jag lova. Full fart framåt precis hela tiden. Och hon är överallt där hon inte ska vara. Sebbe va SÅ jäkla lugn när han va liten. Vi behövde aldrig säkra något i huset för honom. Men med Charlie kommer vi behöva lås överallt har jag en känsla av.



Sen ställde jag mig på vågen idag med. Mitt på dan och fullt påklädd, och det blev ändå en positiv överraskning. 64 kg!! Mindre portioner, äta ofta och inte så mycket sött har gett resultat.


Kommentarer
Postat av: Cizzi

Känner igen det där med brottningsmatcherna. Sofia va hopplös en period. Va en kamp med att byta blöjor och kläder. Har gjort allt. Även lägga henne på golvet. En period fick jag sitta på golvet, lägga henne på rygg och lägga mina ben över hennes armar för att hindra henne från att rulla runt.



Nu är hon lite äldre så man kan säga till lite mer på skarpen att ligga still... och så låta henne hålla i nått medans man byter ;)

2010-01-27 @ 21:27:04
URL: http://cizzib.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0