virus virus virus

Nu är i alla fall Hosa iväg och jobbar. Han är friskare nu, men jag känner mig förkyld. Inte så att jag är hängig, men jag har ont i halsen och va nysig och så igår. Charlie är också nysig och näsan rinner, vi vill bli friska nu.

Jag ringde till läkaren för att kolla om jag borde kolla upp halsen i tid, eftersom Honsa hade halsfluss som är rätt smittsamt, eller om jag skulle avvakta till om jag fick feber. Då fick jag veta att man inte skulle springa till läkaren så fort man hade ont i halsen, för det berodde ofta på en virusinfektion. Jaha, tack för den upplysningen!!!

I lördags övergav vi Honsa som bara låg på soffan, och åkte med hans familj till Åland. Det va en jättetrevlig dag med minigolf, fika och lek. Men det va tokfullt på båten, vilket va lite påfrestande, men det gick ju bra i alla fall.

Och igår va vi in på ultraljud. Bebis blev beräknad 10 dagar senare än vad som va tänkt från början, så nytt datum för BF är 7 november. Men det gör inte mig någe, bara h*n inte tänker stanna för länge så det blir för tätt med Sebbes födelsedag så är vi nöjda. Och arbetsnamnet är ändrat från "pelleimagen" till George. För h*n såg ut som George Washington på bilden vi fick. En exemplarisk bebis på att visa upp sig enligt barnmorskan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0