Hektisk eftermiddag blev det till slut

Igår blev det storkok med barnmat och innelek, eftersom det inte gick så bra att ta sig någonstanns. Utan bil blir man ganska så fast i det snöovädret. Men idag va det bättre väder att promenera ut i.

Vi började med att ta det rätt lugnt på förmiddan. Jag satt vid datorn medan Sebbe kollade på film och Charlie vilade. Det hade ju snöat så mycket så det fanns inga skidspår på förmiddan i alla fall. Men efter lunch så promenerade vi upp till Vikingalunden så Sebbe fick åka lite skidor.



Nästan fem varv åkte han på banan som är 400 meter lång. Och eftersom han åkte en bit på vägen dit oxå, så räknade vi det som att han åkte 2,5 km. Jag, Svante och Charlie stod ute och huttrade de första två varven. Men sen tröttnade Charlie så då gick vi in och värmde oss en stund, men gick ut och hejjade på varje gång han åkte förbi förståss.



På vägen hem sen så gick vi förbi affären och handlade lite middag för dagarna framöver. Hemma fick jag skotta för att vi skulle komma in på tomten. Jättehårda vallar, jag orkade bara skotta av från grinden och in så sparade jag resten till Honsa. Och sen hem och äta en väldigt sen, men välbehövlig, mellis. Honsa är ute på garagetaket och skottar snö nu, och som tur va så fick han hjälp av min bror som kom hit för att fika. Han slängde i sig middan och gick ut på en gång, så jag fick vänta tills mamma kom hit strax innan 20 innan jag kunde åka och hämta hundmat.

Men nu är hunden mätt, och barnen sover. Så jag ska bara vänta tills de är klara där ute så vi kan få fika lite sen.


Kommentarer
Postat av: mama

"Hyfsat" målfokuserad kille!!!

2010-03-03 @ 14:23:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0