Våran helg

I fredags var ag iväg och visade barnkläder på Skarsjöstugan i Rimbo. Det är verkligen jätteroligt att ha fått komma iväg till så många öppna förskolor och haft visningar. Och det har ju gett en del nya värdinnor också. Sen hemma blev det storstädning och tacokväll för oss. Jätteskönt att ha lite ordning runt sig måste jag säga.

Igår stod jag, med min kollega Susanne, och visade kläder på lekrymden hela dagen. Sebbe var med och lekte under tiden, och honom såg man inte mycket av. Han kom tillbaka några gånger, svettigare och svettigare, och ville ha nåt att äta eller dricka. Och hela dagen va verkligen jättegivande och rolig, men man blev ganska slut. På kvällen skulle vi egentligen ha åkt på middag hos några vänner, men det blev inställt. Så det blev sushi till mig och Honsa framför tv:n istället, och varmkorv till Sebbe. Och så lördagsgodis så klart.

Idag har varit en riktigt lat dag. Vi har legat framför teven på förmiddan och annars gjort så lite som möjligt. Nu ligger Charlie och sover i vagnen, och Honsa tar en tupplur i sängen. Men jag ska nog ta och väcka dem snart, annars blir det jobbigt att somna ikväll. Sebbe åkte med mormor till Edeby, för att kolla på kalvarna och sen spana in morfars kök som det håller på att rivas i. Det skulle ju egentligen ha varit en klädträff här hemma idag, men den blev inställd på grund av bristande intresse. Det va visst en dålig helg att ha träff på, för de flesta va bortresta. Men det kommer fler chanser. Själv har jag varit så seg idag, så det gör inte så mycket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0