Kanske man ska försöka sig på ett inlägg i alla fall..

Ja nu va det länge sen jag bloggade sist, och jag är inte säker på att det kommer att bli en vana igen, men jag får väl försöka börja med ett inlägg och så får vi känna efter hur det känns. Jag har lite lättare att komma till en dator numera, eftersom jag fick en bärbar av min kära sambo i julklapp.

Sedan sist så har vi hunnit haft världens härligaste sommar och en höst med studier och klädförsäljning som båda gick kanonbra.

Den lille George i magen visade sig vara en liten tjej som heter Billie.

Hon ville, som sin syster, inte heller komma ut i tid. Men hon föddes äntligen den 10 november klockan 23:45.

Sen har vi försökt få vardagen att gå ihop med tre barn, och sett till att komma ut och njuta av snön medan den finns kvar. Tvätten samlas på hög, både den rena och den smutsiga, dammsugaren är en allt mer sällsynt apparat i huset och det här med att handla mat och framför allt bestämma vad man ska äta är en arbetsinsats för sig själv att få ihop...

Ja, det är ungefär en sammanfattning av vad som hänt sedan sist. Sebbe är i en trots-period och prövar allas tålamod nästan dagligen, och Charlie är just nu en riktig ord-svamp och snappar upp allt. Så man får passa sig för vad man säger.

Idag har jag varit iväg till öppna förskolan med tjejerna, och vissa mornar är svårare än andra att komma iväg. Det ska tvättas och kläs på och matas och fixas. Sen när det är klart så ska det bytas blöja igen och sen ska man försöka få med båda ut. Men när vi väl kom iväg (ca en timme senare än beräknat) så hade vi riktigt trevligt i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0