Köpa rosa skor???

Innan gympan skulle jag och Sebastian köpa nya gympaskor. Svante hade bitit sönder hans mockasiner (det ända han bitit sönder förutom sina egna saker och mammas busskort i somras) och det fanns inga nya såna på knallen. Vi provade lite olika skor och hittade inga i rätt storlek som passade för innegympa. Förutom ett par jätterosa... Jag brukar låta Sebbe ha vilka färger han vill och han sa att det såg ju faktiskt ut som tjejskor men han fråga om det bara är tjejer som kan ha tjejskor. När jag sa att man får ha vilka skor man vill bara men själv tycker de är fina så sa han att han ville ha dom. Hmm... De va ju inte bara så att de va riktigt rosa, de såg riktigt riktigt tjejiga ut. Och Sebastian börjar skolan i höst.  Jag vågade faktiskt inte köpa de skorna utan frågade Sebbe om jag skulee köpa nya mockasiner till honom när jag åker till Norrtälje, så han kan ha de på dagisgympan oxå (de får inte ha skor där). Och sen kan vi köpa nya gympaskor till honom i höst istället nånstanns där det finns lite mer att välja på. Det tyckte han va en bra idé, men jag fick så dåligt samvete efteråt.

Klart att barnet ska få ha vilka skor han vill, vare sig de ser tjejiga ut eller inte. Fast samtidigt valde han ju bland andra skor tills vi såg att det inte fanns några andra i hans storlek. Och när de var de ända skorna som passade inne och fanns i hans storlek, då kunde han tänka sig att köpa dom.. Det hade ju varit värre om det va hans förstaval, det hade jag ju inte nekat honom.

Nu fick det bli så att jag köper mockasiner åt honom imorgon i Norrtälje. Och om han vill ha rosa skor i höst även om det finns andra alternativ, så är det klart att han ska få köpa ett par rosa skor. Tjejiga eller inte!!

Kommentarer
Postat av: Carro

Hej gumman kul att du med har en blogg! :P

Du har blivit utmanad. Se min blogg!



Kramis

2009-02-11 @ 14:01:10
URL: http://saganomcaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0