Att dricka under graviditet

alkohol-och-graviditet



Att dricka alkohol under graviditet, borde vara likvärdigt med att langa till underårig.

En vän till mig nekade att servera en gravid kvinna en öl när hon jobbade i bar. Va det rätt? Ja, visst är det din kropp och du som har ansvaret över ditt barn. Men du har även ansvar över din 14-åring. Och bjuder du henne/honom på alkohol så är det straffbart.

En annan vän hade pratat med någon som tyckte att det va helt okej att dricka när man va gravid. Och hon hade varit så övertygade i sitt försvarstal, så att min vän köpte det rakt av. Men vem är då dummast? Den som är en så duktig predikant, och kan låta övertygande även de dummaste påståenden (som Hitler ungefär). Eller min vän som gick på vad hon sa?

Jag tycker i alla fall att min vän i baren gjorde helt rätt. Det är hennes ansvar som servitris, tillsammans med bartendern och vakten, att inte servera någon alkohol till underåriga. Och det va ju bara det hon nekade till att göra.

 


Kommentarer
Postat av: mama

Skulle nog säga att det är värre än att länga till underårig...Rakt in i blodomloppet

2010-02-22 @ 13:28:08
Postat av: mama

Håll dig frisk nu gumman!

2010-02-22 @ 13:28:58
Postat av: Carro

Fy vad hemskt! Vem fan sätter sig på ett ställa och hinkar öl när man är gravid. Hon borde skämmas i mitt tycke!!

2010-02-22 @ 13:39:54
URL: http://mammacarros.blogg.se/
Postat av: a

ja, det var rätt!

min kompis rökte under graviditeten,

och jag tror inte det är bättre.

2010-02-22 @ 14:29:56
URL: http://annnaaah.blogg.se/
Postat av: a

ja precis.

så idiotiskt!

2010-02-22 @ 19:10:07
URL: http://annnaaah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0