Dessa förbannade bilar

Bilen är trasig, bajs!!!!
Igår på väg hem från mamma så gick bilen riktigt dåligt. Och idag vill den inte alls vara med. Troligen är det topplockspackningen som har gått, och våran meck har inte tid att byta det förrän om 10-14 dar. Jäkla bilar!
Vi har ju mercan som ska lagas nu också, men när Sebbe är hemma så får vi inte plats allihopa i den, Duetten har bara bälte på förarplatsen, och ska dessutom besiktigas. Och i jobbarbilarna finns det max tre säten.
Fy fy fy för när bilarna går sönder. Men jag åker ju buss gratis nu med barnvagnen i alla fall, så jag får väl ta mig runt kommunalt tills vidare.

Jag och Lina promenixade hem till mamma idag. På vägen hit går man igenom en fårhage, som jag inte trodde att det fanns några djur i för tillfället. Så när grodan badade i koppel så släppte jag Svante så att han oxå fick ta sig ett dopp. När jag tyckte att det räckte så kallade jag in honom, och han kom duktigt upp och satte sig. Men innan jag hann få på honom något koppel så kom en flock får springande förbi. Oops, min hund hade jätteroligt att jaga får, och jag hade barn i bärsele och därmed lite svårt att jaga hund. Men till slut så kom han tillbaka, när fåren tagit sig iväg en bit. Man får inte ha hunden lös där egentligen. Men eftersom jag gått där mycket senaste tiden och inte stött på några djur, så trodde jag inte att det fanns några där.

Nu sitter jag med färg i håret. För min syster tyckte att det behövdes. Men det är väldigt nära min vanliga hårfärg, så det blir inte någon kant när det växer ut. Jag ville prova ha min vanliga hårfärg nu för en gångs skull. Det va många år sen jag hade det sist.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0