Jag har skolbarn nu

Nu är Sebbe i skolan och Charlie ligger och sover ute i vagnen. Det gick riktigt bra att komma iväg allihopa i morse faktiskt. Charlie va klarvaken när klockan ringde, så vi gick upp vid halv 7. Då gav jag djuren mat och fixade frukost innan jag väckte en riktigt trött Sebbe. Sen borstade vi tänderna och klädde på oss, och kom iväg till skolan vid tio i åtta ungefär. Jag stannade kvar under samlingen och såg till att han hade kommit rätt i sin grupp innan jag gick hem.

Nu satte jag mig vid datorn och beställde namnlappar till barnens kläder. Jag beställde till Charlie nu också även om det är ett år tills hon ska börja på dagis. Jag får se till att lägga dem någonstanns så jag vet var de är sen. Dagiset som Sebbe gick på innan va så litet, så där lappade jag aldrig hans kläder. Men nu ska han gå i en klass på 53 elever, så då är det lika bra att lappa allting. Måste även köpa lite kläder och framförallt regnkläder åt Sebbe. Får se om jag hinner med en tur till Norrtälje i slutet på veckan.

Det känns verkligen som höst ute nu. Rått, kallt och fuktigt. Tänkte hänga ut tvätten idag i alla fall, men det kanske blir sista gången för i år.

Nu är det verkligen kaos här hemma, och värre lär det bli. Köket ska flyttas runt och det ska kopplas in en fläkt i mur-stocken. Så städning de närmsta veckorna är väl inte att tänka på. Men det ska bli SÅ skönt att få det färdigt där uppe nån gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0