6-åringsbekymmer

En hel vecka nästan sen jag bloggade sist. Det har varit både jobbigt och skönt.. Saknar att skriva av sig lite, men det kan bli ett sånt beroende ibland så det kan vara skönt att låta sig inteskriva ibland oxå.

Förra helgen blev det kalas hela helgen. Familjefest med smörgåstårta och chokladtårta på lördagen, och sen barnkalas på lekrymden på söndagen. Jätteroligt har vi haft.

Sebbe har kommit in i nån fas då han får ont i magen och i munnen så fort han ska göra något. Det verkar inte spela någon roll vad det har varit, fotboll, dans eller simskola, så har han fått ont precis innan. Jättesvårt att veta hur man ska tackla ett sånt beteende på bästa sätt, eftersom jag inte kan ta det på för stort allvar och då förstora upp det. Men samtidigt så ska man ju absolut inte negligera det eftersom även om smärtan sitter i huvet, så är den troligtvis fullt verklig för honom. Men vi försöker att pusha lagom och uppmuntra för att han inte ska sluta med alla aktiviteter. Sen ska vi åka och bada nästa onsdag och hoppas på att det ska släppa spänningen inför simskolan. Chippe ska skjutsa honom till simskolan på lördag. Så jag hoppas att det går bättre då än i lördags, då det inte gick alls att få in honom dit.

Och det blev en viss oro för att han skulle tvärvägra att gå på dansuppvisningen igår. På morgonen fick jag inte iväg honom, då de skulle ha uppvisning för massa skolbarn. Men på kvällen gick det lättare att få med honom in. Lite bråkigt precis när vi kom fram, med ont i magen och så. Men det glömdes bort direkt när han hade klivit ur bilen och han och Tyra sprang ikapp in till omklädningsrummet. Sen tyckte han att det va JÄTTEroligt att stå på scen, så nu kanske han kan tänka sig att fortsätta i vår i alla fall. Vi ska attakera morfar efter några nubbar på julafton, för att få honom att betala för nästa termin också.

Här är ett klipp från dansuppvisningen. Sebbe är den ända killen så det går inte att missa honom i sina blåa shorts. Och kolla in den otroligt söta rumpskakningen!!


Sen är vi ju snart klara uppe i köket =)
Jag ska lägga upp bilder sen när det blivit lite ordning. Jag ska ju ha en träff här hemma på söndag, så då ska det bli fint tills dess så jag kan fota då.


Kommentarer
Postat av: carro

denna underbara sexåringen.. den svåraste åldern jag upplevt,tindra fyllde sex när jag å pelle träffades, den åldern va inte så hemsk mot mej, men 1 å 1/5 senare va de sagas tyr.. å de va de värsta året i mitt liv tror ja, hon hade ingen aning om vem hon själv va, ständigt ont i magen å allt va NEJ.. att göra de bästa å de rätta i det va inte alltid så lätt.. men men hoppas att de går bra med sebbe å allt runt 6åringen:)

2009-12-09 @ 09:44:20
URL: http://tatiscarro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0