Mellandagar

Det blev visst en sen kväll idag också, ja varför bryta den trenden... Mamma har varit här och glott på lite film med mig, medan Honsa är iväg på grabbkväll hemma hos Tom. Men jag ska snart gå och lägga mig så jag är pigg imorgon och kan ta hand om dotran. För risken är ju ganska överhängande att Honsa kommer va lite sliten när han väl vaknar.

Charlie har fått en (o)vana att sova enda till 10 på mornarna. Och visst är det skönt att få sova, men det känns ju som att halva dagen hunnit gå åt när man väl kliver upp då. Det började med att hon och Sebbe båda sov till 9 i början av lovet, men sen har det bara blivit senare och senare. Och det gör ju att vi går och lägger oss senare och senare. Men det måste ändras på ganska snart, för Honsa ska nog jobba en del i mellandagana.

De senaste dagarna har bara flytit på med massa julmys och bebismys. Vi har umgåtts med systern, som åkte hem till Sundsvall idag, och tagit det riktigt lugnt. Charlie kommer nog snart börja krypa. Hon är väldigt rörlig just nu och klänger överallt när man har henne i sängen eller i knät. Det är så himla roligt! Men grinden för trappan måste säkras ganska omgående. För kollar man bort en sekund så är hon flera meter från där man satte ner henne helt plötsligt.

Och det är så himla skönt att vara hemma nu när vi fått ordning på köket! Man får passa sig nu, så att vi inte blir sånna som alltid vill vara hemma. Men det är väl ett gott tecken på att man trivs i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0