Onsdagsdopp

Igår ringde jag runt för att hitta någon att åka och bada med på eftermiddan. Charlies faster Madde nappade även om hon inte kunde bada. Det va riktigt skönt, för då kunde hon ha hand om Charlie medan jag och Sebbe latjade i vattnet. Jätteroligt va det, och det hade ju funkat att åka dit med båda två själv men då hade Sebbe fått stanna på det grunda. Och det är ju alltid trevligt med sällskap.

Idag blev det avslutning på öppna förskolan, med grötlunch och tomtebesök. Chalie hade fullt upp med att tugga på ett rån, annars hade hon nog blivit lite skrajj för tomten. Kanske är ett bra knep inför julafton. Och sen hängde jag på Petra och Annika på en långpromenad i det härliga decembervädret(not). Svante fick busa med en 6-månaders jack russelterrier och de hade SÅ kul. Rusade runt som galningar och turades om vem som skulle vara överst i brottningsmatchen. Och det va en rolig syn vill jag lova, när Svante låg på rygg med den lilla valpen morrandes över sitt huvud. Skönt att veta att han leker bra även med små hundar.


Kommentarer
Postat av: Cizzi

Så kul att din hund fick leka med en annan! Det skulle min jycka oxså behöva... det va evigheter sen han lekte med nån annan hund. Det har inte blivit av, dels för att vi inte haft nån annan hund på besök och dels för att inga vågar låta deras hundar leka med min bjässe :P

2009-12-10 @ 21:08:29
URL: http://cizzib.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0