Fortsättning

Ja, sen middag vart det. Och hungrig va jag, så jag hann inte skriva något mera i förra inlägget. Men nu är sushin slut, och Charlie ligger och sover i soffan. Hon har börjat få in lite kvällsrutin nu. Ungefär runt klockan 8 somnar hon för natten, och vi har då försökt att ha bytt om henne till Pajtas (pyamas heter så hemma hos oss) och dämpar belysningen om hon är nere i tv-rummet med oss. Men ikväll hade jag inte riktigt koll på tiden, så hon somnade i vaggan runt den tiden, och är därför fortfarande inte ombytt. Men jag får väl ta och byta hennes blöja och kläder innan vi går och lägger oss. Sen sover hon i vaggan i vårat rum tills hon vaknar och vill äta vid 4-5-tiden ungefär. Och efter det får hon ligga kvar i våran säng.

Dagen spenderades på stranden som sagt. Vi packade korgen för en heldag. Med kaffe, muffins, salta kex, pastasallad och, trodde vi, vatten. Men vattnet stod kvar hemma i hallen, så vi fick dricka kaffe till lunch och struta i fika. Varken salta kex eller muffins är sånt man gärna äter om man inte har någon dricka med sig. Men Kattis hade med sig jordgubbar när hon kom den andra vändan, så vi fick lite fika i alla fall.

Svante simmade med oss ut till flytbryggan utan att vi behövde locka på honom idag. Så fort vi simmade utåt så simmade han med. Det är riktigt roligt att bada med honom nu, och han är gelt klart världens mysigaste hund.
Bus

Honsa försökte få en drake att flyga, men det blåste för lite.


Och det blev mys på filten när Charlie va vaken.


Underbara unge!!!


Och underbara man!!
Kärlek!!



Imorgon ska jag förhoppningsvis på mammaträff i socitetsparken. Zandra och jag skulle mötas innan träffen så jag hoppas hon ringer mig imorgon förmiddag, för jag har inte hennes nummer. Får väl försöka få fatt i henne över nätet annars. Jag vågar ju inte åka dit alldelles själv, när jag inte har träffat någon av de andra tidigare.

Sen ska jag åka in och hämta Sebbe hos Chippe,det är så skönt att få hem honom igen. Man hinner sakna honom väldigt mycket på en hel vecka. Men lite skönt är det ju förståss oxå att få bara bry oss om Charlie (och varandra) litegrann. Sen får vi se om jag orkar ta mig in på flygfyren med båda barnen och storhandla på vägen hem.

Kommentarer
Postat av: Elin

Gud viken söt liten krabat du fått. kramar från elin

2009-09-14 @ 12:56:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0